#1 Skrevet April 5, 2005 Min søster kjøpte seg en A6 nå nettopp, og fikk problemer med temperaturen på motoren og hun ringte til meg og spurte om jeg kunne ta den med å skifte thermostat........ men jeg sa ja alikevel..... Men det som jeg lurte på, er om det er noen som vet om det går ann å slepe en bil med Tiptronic og i tilfelle ja, hvilken hastighet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2005 Der ville jeg sjekket bilens instruksjonsbok, der skal det stå fremgangsmåte for tauing av slike biler. Det som alltid "blir sagt" med automatgearede biler er at de ikke skal taues uten motoren i gang bl.a. fordi kassen ikke får smøring. Det er sikkert noen flere tekniske forklaringer på dette, men de kan jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2005 Det står i instruksjonsboken. Bilen skal feks ikke taues lengre enn 50km osv. Les i boka for du eventuelt tauer bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2005 Takk for tipset.... Skal ta en titt, men det er ikke sikkert jeg skjønner så veldig mye....... Er ikke på stående fot så veldig stiv i Tysk.... så jeg er litt redd for at det skel bli en litt sånn "kvasi" løsning, der gjerne ord som "du må under ingen omstendigheter" blir til "du kan gjerne prøve" osv..... Et annet alternativ er jo selvfølgelig å ringe Falken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2005 pratet med en som jobber i viking og de har som praksis at de ikke tauer biler med automat kasser da de har hatt tilfeller med defekte kasser etter tauing av biler med automat deriblant audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...