Spm om ettermontering av cruisekontroll - Golf V 07-mod 1,4TSI

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å ettermontere cruisekontroll på VAG-biler?

Jeg vurderer å gjøre det på min 07 Golf V 1.4 TSI, kjøpe delene og montere selv.

Noen vansker jeg bør være obs på, koding e.l.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde det på A6'en min, plankekjøring det, når jeg bare fant ut at det var flere moduler som måtte kodes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel skryte på meg litt erfaring etter å ha montert en god håndfull av div cruise control de siste årene :)

Det er rimelig greit om du er vandt til og skru litt. Rattet må av, sleperingen må av og ikke snurres rundt, kablene er stort sett greie å koble til selv om det er litt trangt i enkelte biler. Kodingen er vanligvis rett frem.

Cc kitene jeg har montert (og solgt) er levert med greie monteringsanvisninger. Men de er ganske basic så man må tenke litt for å komme i mål :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert på en Golf VI, vil tro det er det samme på Golf V. Det er *meget* enkelt - ikke noen kabler eller noe såvidt jeg vet. Rattet må av, så et par forholdsregler mtp. airbag og ikke snurre sleperingen, men selve jobben er veldig kurant. Kodingen tar 5 minutter med vag-com. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forøvrig forskjell i Golf V avhengig av om bilen har kjørecomputer eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel og forskjell om bilen har multifunksjonsratt eller ikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på Golf 5, kun på Golf 6 at det har betydning om det er multiratt eller ei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips så langt. Bilen har forøvrig en enkel kjørecomputer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.