Vining fra motor når motoren er nystartet

Anbefalte innlegg

Har en vinende lyd fra motoren rett etter oppstart. Denne forsvinner etter en stund, men er ikke noen god lyd for eier å høre....

Høres noe sånn ut: wi-hu-wi-hu-wi-hu

Noen som vet hva det er, evt hva man kan gjøre med det?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lydklipp?

hvilken motor?

hvor kommer lyden fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve å få til et lydklipp...

Motoren er en 1999 2,3 liters V5 på 150 gamp, helt original

Jeg prævde å lytte etter hvor lyden kom fra, men har bare klart å komme frem til at den kommer fra forreste del av motoren (langsgående motor, Passat 3B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke starter/innslaget som henger igjen litt da..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilereim eller reimspenningsdemper som er sliten kanskje? Servopumpene ligger vell kanskje også der hvis jeg ikke husker helt feil så kan være den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte/smørningstørre lagre i vifte for klimaanlegg? Prøv å skru klima helt av før du starter motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror dynamoen jobber veldig hardt. Når den fyller et tomt batteri opp igjen. Det er vanlig når batteriet er dårlig. Hvis batteriet er dårlig, vil det hjelpe å skifte batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel og være servopumpa?

Har du sjekket servo olje nivået? Opplevde selv en gang ved lavt nivå at det var en forferdelig lyd rett etter oppstart, som så og si forsvant etter en kort stund, var pumpa som fikk for lite olje..

Jone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du mener RETT etter oppstart (Type 2-3 sekunder) holder jeg en knapp på innslaget på starteren jeg også.

Golfen til modern lager en liknende lyd når det er kaldt i været, som jeg fikk konstantert fra verksted at skyldtes dette ;) Er forøvrig ingen som har giddet å gjøre noe med det når jeg ikke bor hjemme lenger: rolleyes, så den har vært sånn i noen år nå. Blir hverken værre eller bedre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å hold starteren litt lenger etter den starter å hør om lyden er der til du slipper nøkkelen igjen. Jeg tror også det kan være innslaget på starteren, var det på min i alle fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.