Montere downpipes på audi s4

Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt/holdt av downpipes til audien, men åssen er det å montere det på en v6?

Er det noe spesielt jeg må tenke på?

Åssen kommer lamdamålingene til å bli?

Og er det VELDIG mye jobb? så det var en SMULE trangt under der også ;)

Det er uten racekatter hvis det har noe betydning.

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rekna med det er b5 det er snakk om.. Har gjort dette sjølv, med garasjejekk og 2stk bukker. Ikkje å anbefale, men det går.

Det eg sleit mest med var faktisk å få av skjolda over drivakslingane og varmeskjoldet over DP`en.. må vel også ha spesialverktøy for å ta av egt og lambdasondane. Lykke til:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten katalysatorer kommer du trolig ikke gjennom avgasstest på PKK, og om bilen har lambda både før og etter katalysatorer vil det komme feilkode siden motorstyringen forventer å se forskjell på avgassen før og etter katalysator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rekna med det er b5 det er snakk om.. Har gjort dette sjølv, med garasjejekk og 2stk bukker. Ikkje å anbefale, men det går.

Det eg sleit mest med var faktisk å få av skjolda over drivakslingane og varmeskjoldet over DP`en.. må vel også ha spesialverktøy for å ta av egt og lambdasondane. Lykke til:-)

Jeg får heldigvis stå oppreist under bilen å skru ;) Men du fikk ingen feilmeldinger når du byttet DP? Og åssen ble lydforskjellen etter du monterte de nye dp kontra orginale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg meina det er kun USA modella som har lambda før og etter katt??!!!!!!!!!!!!???

Eg bytta ikkje akkurat downpipe, men eg lagde "piggipipes" av dei. Det betyr at eg hadde dei ut og fjerna den første katten. Det sitter til sammen 4katter, 2på kvar DP.

Eg bytta samtidig til Miltek fra DP og bak, og alt i alt e det nesten uendra lydbilde. LItt grommare ved pådrag og kjøring i motbakker, men ikkje høgt i de heile tatt. Merka effektøkningen:-) Ingen feilmeldinger.. berre starte opp og tut og kjør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tidlige modeller har kun lambda før kat...facelift har før og etter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tidlige modeller har kun lambda før kat...facelift har før og etter...

Nei, det stemmer ikkje. Eg har facelift og hadde kun før!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for raske svar! Men er det noen med helt sikre svar

Som kan fastlå at det er kun en lambda FØR katalysator her?

Hvis det er kun en, så tror jeg kanskje at jeg bare flesker til med

Straktrør i i stedet for katalysator ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min prefacelift er det KUN før kat...dette ser du GODT når du kommer under bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min -FACELIFT- er det kun før også!!! eg har 2000mod så er garantert facelift!

Såg i ein gammal tråd, var ein som meinte at det var 2001 mod som kom med 2stk lambda, og noken som meinte som meg: at USA mod. har 2stk lambda.. Så ja.... Må nesten vite kva du har?? Årsmodell og om USA-Europa modell???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.