#1 Skrevet November 28, 2011 Noen som har formeninger om girkasse fra passat 1,9 tdi passer til A6 1,9 tdi? Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2011 Noen som vet om hvilke girkasser som passer 1,9tdi som er mulig å få tak i til en grei penge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2011 hvilken girkasse kode er det på kassen din ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2011 5 trinns eller 6 trinns? Kan se ut som 6 trinns passer ihvertfall. Men dette garanterer jeg ikke. Litt mer info hjelper på (år + kode) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2011 Takk for svar! Det er snakk om gamle typen A6/100 Bilen er en 95modell, motorkode: 1z og girkassekode: CUT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2011 Passat 5 og 6.gir passer. Men du må lage deg nye girkasse fester og giroverføring hvertfall om du skal ha i 6 trinns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2011 Takk Er det samme om girkassen kommer fra en AHU motor eller 1Z så lenge de er 1,9tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2011 Så lenge kassen har samme kode skal de passe overens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2011 5-trinns går om hverandre, men det kan være forskjell i størrelsen på drivakselflensene. Her finnes det også forskjellige innfestinger, så det er ikke alltid bare å flytte over flensene fra den gamle til den nye girkassen. I verste fall må man skifte drivaksler til noen med riktig flens, men det er ingen kjempesak. Det er du sikkert klar over, men det er bare kasser fra Passat fra 97 til 2005 (3B/3BG) som kan brukes. Passat 88-96 har tverrstilt motor og er da naturlig nok totalt annerledes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2011 Takk for svar Nå er jeg litt usikker på, men en selv om det er 110hk motoren så passer girkassa? passer evnt. girkassa fra denne i min A6 95'? http://www.knoks.no/cardetails.php?Carid=1442&page=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2011 Den kassen skal i utgangspunktet passe ja. Det kan som sagt hende du trenger andre drivaksler foran (og de må være fra en A6 pga. riktig lengde), men kassen skal skli rett inn. 6-trinnskasser passer ikke uten å bytte en god del mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2011 Heisann Går litt trægt med å skaffe seg girkasse her, men nå har jeg muligens funnet en kasse.. Ikke for å mase, men burde denne girkasse passe? er 5 trinns å motorkode var AVG? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31989111 Takker for alle som gidder hjelpe meg :-)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 19, 2011 Regner med jeg ikke er den eneste som har dette problemet, så vil informere om at girkassen jeg fikk fra en passat 98 modell ser helt identisk ut med den orginale girkassa til audien min. Hvis jeg skal nevne noe så er det kun girkasse festene som må byttes over, så ingen problemer der. Skal komme med oppdatering når jeg setter den i... Noen som vet om speedometeret vil vise forskjellig? bytte over giver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 19, 2011 Speedometeret viser riktig, ikke nødvendig å gjøre noe. Plug'n play. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...