Passer girkasse fra Passat til A6 1,9tdi?

Anbefalte innlegg

Noen som har formeninger om girkasse fra passat 1,9 tdi passer til A6 1,9 tdi?

Takker for alle svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om hvilke girkasser som passer 1,9tdi som er mulig å få tak i til en grei penge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken girkasse kode er det på kassen din ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 trinns eller 6 trinns?

Kan se ut som 6 trinns passer ihvertfall. Men dette garanterer jeg ikke. Litt mer info hjelper på (år + kode)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er snakk om gamle typen A6/100

Bilen er en 95modell, motorkode: 1z og girkassekode: CUT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 5 og 6.gir passer. Men du må lage deg nye girkasse fester og giroverføring hvertfall om du skal ha i 6 trinns

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

Er det samme om girkassen kommer fra en AHU motor eller 1Z så lenge de er 1,9tdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge kassen har samme kode skal de passe overens ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-trinns går om hverandre, men det kan være forskjell i størrelsen på drivakselflensene. Her finnes det også forskjellige innfestinger, så det er ikke alltid bare å flytte over flensene fra den gamle til den nye girkassen. I verste fall må man skifte drivaksler til noen med riktig flens, men det er ingen kjempesak.

Det er du sikkert klar over, men det er bare kasser fra Passat fra 97 til 2005 (3B/3BG) som kan brukes. Passat 88-96 har tverrstilt motor og er da naturlig nok totalt annerledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kassen skal i utgangspunktet passe ja. Det kan som sagt hende du trenger andre drivaksler foran (og de må være fra en A6 pga. riktig lengde), men kassen skal skli rett inn. :) 6-trinnskasser passer ikke uten å bytte en god del mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med jeg ikke er den eneste som har dette problemet, så vil informere om at girkassen jeg fikk fra en passat 98 modell ser helt identisk ut med den orginale girkassa til audien min. Hvis jeg skal nevne noe så er det kun girkasse festene som må byttes over, så ingen problemer der.

Skal komme med oppdatering når jeg setter den i...

Noen som vet om speedometeret vil vise forskjellig? bytte over giver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedometeret viser riktig, ikke nødvendig å gjøre noe. Plug'n play. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.