Fusking 85`Golf gti (med filmsnutt)

Anbefalte innlegg

Hei har en 85 gti 8v 112hk.

sliter med att biln nesten er ubrukeli på kald motor.da fusker den veldi mye under halv gass og drar meget dårli.men enkelte plasser på gassen rykker den til å vil dra mens bare litt til på pedalen virker det som den går på 3 sylindrer..men over halvgass går den pent.

 

på varmn motor er det samme symptomer bare mye mildere.kan til tider funke helt fin også.

eks. ligger i 80km/t på 5 gir jamt så begynner den plutseli å fuske å dra dårli åsså kan det gå over

 

når den står på tomgang kald/nyoppstartet vil den bare stoppe.

når den er varm hørst det ut som han går på 3 sylindre men da holder den seg igang ivertfall

 

Håper noen vet noe om dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekanisk sprut på denne sån k jet greier ????

i så fall sjekk att den står slik den skal viss ikkkje kan dei bli meget kranglete ;-)

viss ikkje det er problemet ville eg ha sjekka tennings deler da mener eg at som har med tenninga å gjør ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke sikker på va innsprutn heter på denne..er med sånn bensinfordeling på luftfilterboksen osv :) hehe sikkert det på alle gti men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K-jetronic på denne.

Du trenger sikkert å få tatt en grunninnstilling på motor og nye tenningsdeler.

I tillegg så kan du sjekke ladespenning og sjekk alle jordingspunkter mellom motor/gearkasse og karosseriet, dette er viktig!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at det er skikkelig spenning bak til bensin pumpen, trykket faller som en stein ved bare bittelitt spenningsfall.

Tok meg 2t med stygge ord etter ombygging til GTI og flytting av batteriet bak i Einseren min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunn innstilling?? regreim da eller? er bestilt nye tenningsdeler igår.

 

skal det være mange volt bak til pompa da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunn innstilling av K-jet, sjekk av regreim, tenning og bytting av alle tennings deler.

 

Når motoren snurrer skal du ha 13-14v ved pumpa. Eg hadde lade problemer og merket at når dynamoen konka ut så mistet eg nesten all trekk kraft. Og når dynamoen våknet igjen så kom effekten direkte.

 

Ikke unormalt at spenningen faller til 9.5-10v under kinning. Men pumpen starter vel når du slår på tenningen og du har akkumulator som lagrer trykket under oppstart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

korsn får eg sjekka innstillinga på k-jet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finner du det meste du trenger å vite. Driver å leter etter en annen guide som tar for seg å stille inn K-jeten nå, men kan hende noen andre veit hvilken guide jeg snakker om.

 

Edit: Du kan jo også lese denne som tar for seg kalibrering av varmkjøringsregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk..spørs bare om det ikke blir verksted på denne ja :) såg litt avansert ut for en som ikke er så flink med motor og sånt :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da håper jeg at du veit om et verksted som faktisk kan å skru på disse eldre bilene, ettersom det ikke bare er å plugge til en PC og lese ut feilkoder på en så gammel bil:p

 

Prøv å napp av de forskjellige kontaktene på sensorer i motorrommet og se om den i det hele tatt blir verre eller bedre av dette. Det kan være noe vondt å feilsøke, men man må bare utelukke en og en ting. Sjekk hvordan sprøytebildet på dysene er, og få et verksted til å stille inn tenning og CO riktig, så kan man utelukke de tre tingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja å ta av å på kontaktan kan eg jo..

men en teng..på venstre side sett forfra står det en sak me nå slanga inn på seg å en kontakt.den e festa på dempertårne..når eg tar ut kontaktn på den så skjer det ingenteng.å han eg kjøpt biln av vart plaga me mye fusking å da va det den som va laus..ka den e tel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt mye på k-jetronic og utført grunninnstillinger, men det er noen år siden.

Var ingen verksted her som kunne ta jobben, så var bare å lære selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.... skal høre på møller men koster vel gull å grønne skoger vist jeg må dra til dem.

 

en annen ting med motorfjusket..jeg bytta plugger.pluggledninger.fordelelokk og rotor igår..fant og en slange som går fra luftfilterboksen til den saken som står på dempertårnet og videre til et T stykke på innsuget og videre..det T stykket på innsuget var sprekk i og limt med tec7 byttet alt dette da..nå virker det som biln fusker enda mere ???? frustrert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska prøv å få lagt ut nåkka..er fri for nett hjemme så jeg sniker meg inn på jobb av og til men skal se om jeg klarer å lure inn noen bilder ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.... skal høre på møller men koster vel gull å grønne skoger vist jeg må dra til dem.

Ikke forvent at de klarer å finne ut noe heller: rolleyes Var innom Møller med min forrige Golf ettersom den heller ikke gikk ordentlig, og der var det kun én person som kunne ha noe peiling, og han fant ikke ut av det. Enden på visa er at jeg måtte feilsøke og finne ut av det selv;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke forvent at de klarer å finne ut noe heller: rolleyes Var innom Møller med min forrige Golf ettersom den heller ikke gikk ordentlig, og der var det kun én person som kunne ha noe peiling, og han fant ikke ut av det. Enden på visa er at jeg måtte feilsøke og finne ut av det selv;)

 

Så hadde du da den enda mer komplekse KE-Jetronicen, som om mulig har enda flere feilkilder.

 

Etter div. kødding med både delebil og tidligere på 16V'en vil jeg anta at feilen enten ligger i styretrykksregulatoren eller mengdefordeleren. Jeg var aldri mer avansert enn at jeg feilsøkte etter eliminasjonsmetoden. Bytta en og en komponent til det ble bra. En god start er å dra ut dysene, løfte "lokket"/luftmengdemåleren, tvangskjøre bensinpumpa og se om sprøytebildet på dysene er fint og ikke minst om de leverer lik mengde. Når dysene monteres på nytt kan du med fordel montere nye O-ringer i stedet for de gamle, som nå sikkert har bakelittkonsistens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant, men antall folk på Møller som kan litt om disse bilene er nok ikke mange:)

 

Men få derimot stilt inn CO og tenning riktig og sjekk sprøytebildet, som jeg sa på forrige side, så blir det noe lettere å gi noen videre svar dersom dette ikke hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange svar folkens...

 

bytta bensinfilter på lørdag..nå går ikke bilen i det heletatt når jeg er under halvgass..vil bare drukne i bensin..når motor er kald..kjører motoren varm og slår av tenning så er den helt fin :/ savner nesten min gamle gassermotor nå :/

skal bytte den tempføleren til tomgangsregulering elns

 

men skal sjekke med dysene osv også..bare bruke helt vanlige O-ringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O-ringene må kjøpes original, da disse er veldig tykke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei sjekk at dyser er tett! hadde samme problem på min gti med dyser som var lekk.

dra ut dysa se om det lekker/evt sjekk co2 er det meget ujevn co2 bytt dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan egentli ikke skjønn ætt det sku kom før lite snuppa. Går godt å fint over halv gass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å få sjekket de tre tingene som jeg har nevnt? CO, tenning og sprøytebildet på dysene. Andreas skriver til og med hvordan du får sjekket sprøytebildet.

 

Du kan også prøve å dytte/røre på de forskjellige dysene, for å se om den bedrer seg da (for å få en pekepinn om o-ringene er tette eller ikke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skal se om jeg får tid snart..har en liten gutt på 2 uker som krever sitt av meg :)

men jeg har da ingen anelse om hvordan dysebildet skal se ut?? men om jeg skjønner det riktig skal det bare bli ssånn fos ut av dysa??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.