Fusking 85`Golf gti (med filmsnutt)

Anbefalte innlegg

er dysa bare å dra rett ut??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å trekke rett ut ja, bare sammenligne alle dysene du så ser du om en eller to avviker.

Kan sitte noe J--vlig da "pakningen" blir steinhard med åra. Ny pakning koster 5-10kr per stk på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok skal sjekke disse da...kobler bare 12v på pompa å løfter spjellet i boksen for hand da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okok skal sjekke disse da...kobler bare 12v på pompa å løfter spjellet i boksen for hand da??

 

Ja.

 

Om du ikke får ut dysene med rein håndkraft kan du tre innpå en fastnøkkel (for trang) og forsiktig vippe den opp. Er en ganske skånsom metode for å beseire O-ringer med bakelittkonsistens;).

 

Stapp dysene i fire brusflasker mens du kjører pumpa, så ser du om de leverer lik mengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har man faktisk funnet ut av di fleste probleme med denne..var register reim som har hoppet noen tenner så den hadde helt sinnsyk fortenning...ny reim og strammer montert og justert tennimnga etter merker å den starter på første pekket på starter men fusker pittelitt enda men det har nok ikke noe med tenning å gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det veit eg ikke...men tenningsmerke var et godt sykke ut av kurs å det var ikke nok med å bare justere på fordeler..ingen merkinge som stemt verken på reimskiven eller på svenghjulet..fikk montert ny reim og justert tenning så nå går den kjempefint å drar pent :) er fornøyd jeg ivertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo og nevne att strammeren var helt "ødelagt" skikkelig slapp å slarkete

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerte du tenningen med tenningslampe? Om ikke, så tror jeg at du får bukt med småfjuskinga med å justere den helt 100% med tenningslampe.

 

Godt det løste seg: ja :

 

Edit: Så i tråden din at du hadde justert med lampe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å bruke bilen igår når motoren var blitt skikkeli kald...funket ikke i det heletatt :/ funker bare når motoren er varm..går dårli gjør den også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den var fin den..fått en del tips om tomgangregulator..skal sjekke denne å evt finne en brukt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble av tomgangsregulatoren, så ser du fort om det er den som lager krøll. Jeg har mine tvil.

 

Det neste jeg ville ha sjekket er CO, eventuelt prøvd å justere tenningen på feelingen istedenfor. At den går forskjellig fra kald til varm tyder på enten feil CO eller tenning i mitt hode. Prøv også å napp av kontakta på kaldstartsdya.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må få gjort grunninnstilling på bilen før du fortsetter med delebytting og timesvis med hodebry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta også å sjekk vakuum slangen som går innpå fordeleren, uten vakuum så blir tenninga feil under start og derfor vanskelig å starte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du dette Rune??

 

mente varmkjøringsregulator .. ble feil for meg her oppe..

for å si det enkelt så er det enorm forskjell fra kald til varm motor..det er som natt og dag..på kald finns det ikke ikke drakraft..med en gang man trykker på pedalen rykker den fram men så dør den å bare nykker å fusker å drar veldi ujevnt..dette pågår til den blir varm og helt til jeg stopper den.men når jeg starter den når den er varm funker den fint med bare litt rykking av og til..

 

Hans : bilen er veldi lettstartet.den tenner med en gang så stopper den som regel å da er det bare å starte den.men når man gir litt gass hørest det egentli ut som den går på 3 syl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort mye feilsøking og tatt en del grunninnstillinger på k-jetronic, men det er noen år siden nå, så kan det ikke rett fra hukommelsen:/

Du må sjekke at varmkjøringsregulator, tomgangsregulator, kaldstartdyse og andre komponenter har spenning til rett tid.

Er det elektrisk feil så hjelper det lite å bytte komponenter til flere tusen kroner.

Du må starte i rett ende;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkt du på att eg ska mål i kontaktan når den går på kald motor? ja ha man bere kunna litt om di her motoran så ha det vert enkelt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjell på om Kaldstart dysen er tilkoblet eller ikke når bilen er kald?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikke kor den e men kobla fra den der varmkjøringregulatorn..va ingen forskjell da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysa er på enden av innsuget, men vis eg ikke tar helt feil så er av-på eller reguleringen av den styrt av den pluggen på Varmkjørings regulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du kobler fra pluggen på varmkjørings regulatoren så kan dette tyde på at enten er sensoren deffekt, dysa tett eller kabel brudd. Vis eg ikke husker helt feil så er det der koblet gjennom sikringsboksen så mulig du har irr på pluggene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok skal sjekke i sikringskapet..er det eget relee på denne eller bare sikring?

 

prøvde¨å klaske ihop en film av oppstart å litt kjøring..men kuket det til med å slå på vifta etter en liten stund :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den bare er linket gjennom sikrings boksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.