#1 Skrevet November 29, 2011 Hei. Måleren på S6en min viser at bilen sluker 2,5l/mil på langkjøring og opp til 3.8l på bykjøring. Den bruker 1.25 på langkjøring (iblanda E85), noe som jeg synest er alt for mye, men visninga er jo hvertfall feil. Noen vanlige feilkilder på dette? Bilen har instrument fra S6+ 4.2, og er en vanlig 2.2 20VT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2011 Har du kodet om instrumentet da? Alle instrumenter går jo omhverandre på C4, forskjellen ligger i kodingen. Jeg tror instrumentet er "dumt" på disse bilene, så det kalkulerer bare signalet det får fra ecu, enkelt forklart dysetid x dysestørrelse x antall dyser / kjørte kilometer. Om ikke så tror det vel at du har 8 dyser som står og går hele dagen lang, og ikke 5. Regner med turteller er kodet om allerede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2011 Var montert når jeg kjøpte bilen, så det vet jeg ikke. Synest ikke turtallet stemmer helt nei, så det må jeg sjekke opp i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2011 Da er det mulig det må kodes om i vagcom, relativt enkel sak. Mulig at når man endrer oppsettet for turteller at forbruksmåler også endrer seg da. Finnes vel og mulighet for å fininnstille forbruksmåler noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2011 Får finne noen i Ålesund som har vagcom jeg da, takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2011 Finnes vel og mulighet for å fininnstille forbruksmåler noe. Det er bare noen prosent så ikke alene nok til den beskrevne feilen, var det 15% opp og ned som gikk an tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2011 Turtallet på min stemmer heller ikke i instrumentpanelet, etter en kamerat nullstillte serviceindikatoren, tror nok han bomma på noen ting, og endra kodinga også på noe vis, for når motoren har tomgang på 800-850rpm, så viser turteller 1100 rpm. Turtallet er endrer over hele "registeret", og forbruket i kjørekomputeren har også endra seg, ligger i snitt på 0.8l/mila nå (bykjøring, som ikke stemmer) Så er nok noe koding som må til på instrumentet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...