Passat b3 G60 Syncro bremsekraftforsterker problem.

Anbefalte innlegg

Hei, har jo kjøpt en Passat G60 syncro konvertert til tdk for ikke lenge siden. I det siste har jeg begynt å miste bremsekraftforskerkeren av og til. Dette kan skje når som helst og kan ikke skjønne helt hvorfor.

Det ser ikke ut til å være noen vanlig bremsekraftforsterker på denne, finner ikke noen "vakumboks" å koble slangen fra dieselpumpa på tdk motoren til eller noe lignende.

 

Hvordan fungerer disse bremsekraftforsterkerene ? Og hva kan være årsaken til at den kommer og går helt uavhengig av hva jeg gjør ?

 

Takk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men har slutta å virke nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse bruker ikke vakuum for å fungere :)

 

heller heller mot sensorfeil, ecu/rele/sikrings feil :)

 

evt pumpa som er i ferd med og dø :) men da er du heldig, for jeg har en slik liggende ;) så om du kommer fram til at selve abs enheten er død. så har jeg liggende fra en 90mod g60 syncro passat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg mente, kunne tenke meg å bytta til en vakuum basert forsterker, men prøver heller å sjekke ut hvor feilen ligger å reparere den. Men siden det kommer og går vil jeg tippe det er enten ett rele, pumpa eller no dårlig kontakt. Får sjekke litt etterpå da, men hvordan rele bruker denne bremsekraftforaterkeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står 2 releer over sikringsboksen med dertilhørende sikringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaa, takk! :) er dette noen spesielle reler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da skal jeg få sjekka litt senere idag om det er en enkel sak. Tusen takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden det skjedde noe her, men bytta relenr 79 som ikke var veldig bra fysisk. Men har fortsatt problemer. Begge relene over sikringsboksen fungerer med å skru seg på når de får styrestrøm. Så enten må det være noe kabelopplegg videre eller pumpa, eller selve abs boksen?

 

Men er det noen sted på abs boksen jeg kan tilføre 12v for å tvinge den på for å utelukke kabel og rele systemet?

 

Og er det mulig å bare sette i vanlig bremsekraftforsterker fra en passat 2.0 16v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig og sette i en vanlig bremsekraftforsterker ja, men da har du ikke abs. Jeg holder på og gjøre det på min golf nå. Alt for mye tull med abs systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs driter jeg i bare bremsene et bra, det er viktigere å ha mulighet til å stoppe:) men hadde vært fint å slipt å bytte men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ingen problem og bytte over, men du må nok belage deg på og gjøre om alle bremserør fra hovedsyl og ut til framhjul, samt bakover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faan, er ikke rør lagt opp likt? Men noen som har tips til hva som kan være feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei. abs har 1 rør bakover, de uten har 2 rør. samt utforming og lengder på rør blir vidt forskjellig ved innfestinga mot hoversylinder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møkk, men funker det å blokkere ene utgang fra hovedsyl til en av bakbremsene å trekke kun en bakover til den splitteren bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis di først skal lage nytt rør bakover så tar det deg 10 ekstra minutter og lage rør nr 2. Oppheng til rørene er der allerede. Så er det bare og ta vekk splitten rett før lasteventilen for så og trekke rørene rett inn i den etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møkk, men funker det å blokkere ene utgang fra hovedsyl til en av bakbremsene å trekke kun en bakover til den splitteren bak?

 

joda, det funker nok det, men da mister du sikkerheten av og ha de 2 separate kretsene :)

 

samt at de kan bitche på det på en evt kontroll

 

 

jeg har gjort dette selv, kjøpte rør på biltema, samt flenseverktøy og kuplinger. og lagde det selv, nada problem, gjort på en dag ca.

 

du trenger også braketten fra en passat/corrado/golf med 02A hydraul clutch til bremsekraftforsterkeren

 

denne fåes kjøpt på møller, koster i grunn ikke stort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det blir vakumforsterker gitt, har en liggende fra en passat 2.0 16v, denne burde vel funke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til å prøve å få liv i min orginale bremsekraftforesterker før jeg evt bytter noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, hvor sitter den a? Er den ecu'n kun til abs med el forsterker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er egen ECU til ABS enheten ja :) den sitter under baksetet på passat

 

går en hel mengde ledninger inn på den :)

 

står ABS og EDS på den :)

 

 

denne ECUen kan faktisk dø med alderen uten noen fornuftig grunn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, mulig det er den da. Kan jo ta opp sete å se på den hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe dritt med den hydrauliske pumpa. Du kjenner lett om den går eller ei, den har bare to ledninger, så du kan forsøke å tjuvkoble den mot batteriet for å teste den. Jeg tipper at motoren er død. Opplevde dette to ganger på en GOlf 2 Syncro jeg eide. Pedalen var stein hard (hardere enn betong) og det var knapt noe bremseeffekt når den ikke fungerte, selv om man sto på den steinharde pedalen (skummelt å kjøre med, for å si det mildt...). Skulle tro det gikk an å bygge om til en annen type hydraulikkpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.