Passat b3 G60 Syncro bremsekraftforsterker problem.

Anbefalte innlegg

Min pumpe har 3 plugger inn på seg, en er vel bremseveskenivå, er det en av de andre jeg kan tjuvkoble da? Pedal er steinhard som du sier å livsfarlig å bruke:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser du på feil plugg. Er rimelig sikker på at pumpen har kun 2 ledninger. Kan være vanskelig og se men er nede på høyre side sett forfra. Hvis du har hard pedal er det nesten garantert denne som er synderen. Pumpen altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en plugg med 2 ledninger på forsiden av den sett forfra, 2 plugger med masse ledninger på høyere side sett forfra, set jeg har klart å se føreløpig. Men selve pumpa er en som bare har 2 plugger? Er jo bare å sette 12v på den å prøve da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpen sitter under selve ABS/Hovedsylinder/bremsekraftforsterkerenheten. Bare å følge den blå slangen ned fra tanken så finner du pumpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger litt i bakkant ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa sitter helt underrst :)

se sprengskisse:

PASY-1991-6-14-87-00.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da kunne gå an å rigge til en annen type pumpe på disse bilene? Selv om denne bruker bremsevæske til hydraulikken så er den totalt adskilt fra det øvrige bremsesystemet, så en annen pumpe ala Audi må da kunne gå an for å få fart på bremsekraftforsterkeren igjen? Dette irriterte meg noe enormt når jeg hadde min G2 Syncro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjønte jeg litt mer her, burde gå ann å bruke noe annen vag pumpe ja? Men om min er dau monterer jeg vakumforsterker da jeg har en liggende, men burde være andre løsninger også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjønte jeg litt mer her, burde gå ann å bruke noe annen vag pumpe ja?

Det man trenger er en elektrisk hydraulikkpumpe, men jeg tror ikke VW har noen alternativer. På Audiene med turbo så drives den hydrauliske bremsekraftforsterkeren av samme pumpen som servostyringen, og det virker som et mye bedre system, men jeg vet ikke om det går, eller hvor mye arbeid det er å konvertere til en sånn løsning. Jeg har hørt rykter om at noen Opel har elektrisk servopumpe, så det kan jo være at det finnes alternativer til konvertering som vi ikke vet om?

Å kjøpe nytt fra VW er ikke noe alternativ. De leverer bare komplett enhet med pumpe, forsterker og ABS-enhet til en latterlig pris. Og det er bare et spørsmål om tid før bruktmarkedet er tomt for hydraulikkpumper også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt om flere med elektrisk servo, men for min del kan jeg like gjerne montere en med vakum når jeg først må bytte, men hadde jo vært genialt om det passa med en annen elektrisk da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har eventuelt 2 sånne abs enheter som begge har pumper som funker om du velger og bytte denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det man trenger er en elektrisk hydraulikkpumpe, men jeg tror ikke VW har noen alternativer. På Audiene med turbo så drives den hydrauliske bremsekraftforsterkeren av samme pumpen som servostyringen, og det virker som et mye bedre system, men jeg vet ikke om det går, eller hvor mye arbeid det er å konvertere til en sånn løsning. Jeg har hørt rykter om at noen Opel har elektrisk servopumpe, så det kan jo være at det finnes alternativer til konvertering som vi ikke vet om?

Å kjøpe nytt fra VW er ikke noe alternativ. De leverer bare komplett enhet med pumpe, forsterker og ABS-enhet til en latterlig pris. Og det er bare et spørsmål om tid før bruktmarkedet er tomt for hydraulikkpumper også.

går ann og få tak på kun pumpa og :) meeen, den koster jo rundt 1800euro på kontinentet :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å fydda for en pris! Ønsker egentlig å la det være orginalt, hva skal du eventuelt ha for en sånn abs enhet med pumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sender deg en pm med litt info i morgen. Sitter kun på mobilen og orker ikke skrive så mye! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten så jeg ikke tørr å poste detta, men sparte meg for mye penger å arbeid. Dobbeltsjekket bremseveska å fylte på en god del væske, vips så var det masse brems! Var jævlig å se nivå på denna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør du sjekke klossene dine og eventuelt etter lekasjer. (Clutchen og er koblet til her). Bremseveske forsvinner ikke av seg selv ser du... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er nye skiver og klosser samt rep sett på calipere, ikke kommet så langt ned i reservoare at jeg har merka det på clutchen hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på at det kan være lekkasje på clutch systemet og hvis du skal leite etter lekkasje hvis det ikke er klossene som gjør at du har mistet bremseveske...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du skulle trenge abs'n, så går'n for 800 pluss frakt, da følger hjernen med :)

men om du får ordna det uten, så er jo det en bedre løsning for deg, selvom du skal kunne kjøre med bremsvæske nivå som er relativt lavt (om den er over clutch uttaket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer meg med det jeg har nå, det funker gull, og absn funker når jeg får bytta den ene sensoren:) men om det skulle være noe mere problem sier jeg ifra;) skal sjekke lekasje på både clutch å bremsesystem. Men så ikke noe lekasje fra clutch når jeg hadde ut motorn hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.