#1 Skrevet November 30, 2011 Hei dere, jeg har byttet motor i min 2000 a6 biturbo Dermed måtte kassen av og som den uerfarne automat mannen jeg er lot jeg converteren stå igjen på motoren når jeg demonterte kassen fra motoren. Når jeg da monterte dette tilbake så entret jeg converteren så godt det lot seg gjøre på girkassen, og når jeg skrudde dette sammen hørte jeg to knepp, som at converteren hadde kommet riktig på plass... men som sagt dette vet jeg ikke. Når jeg etter å ha droppet girkasse og motor skulle starte maskin og sjekke om oljen kommer igjennom girkassen så la jeg merke til at det var uvanlig mye olje som rant ut av fyllepluggen, kan det ha noe med at girkassen har hengt på skrå slik at all oljen har rennt bakover i kassen? Uansett skulle vel girkassen ha pumpet opp oljen slik at den oljen som hadde rennt ned i bunnpanna hadde forsvunnet? Nå har jeg tatt ned bunnpanna og ser at det ikke er noe feil med olje eller rester av metallspon noen plass. SPØRSMÅLET ER: Hvordan ser man at oljepumpen er gåen? Må jeg kode om kassen når den har vært demontert og stått uten strøm leeenge? Er det andre årsaker som kan tenkes å gjøre at det var og forble alt for mye olje i bunnpanna i kassen? Dersom jeg MÅ ha den på verksted, hvor er det rimelig og bra? Even 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2011 Det pleier å være måleuttak for måling av oljetrykk, men dersom du gjorde det på den måten er det overveiende sannsynlig at oljepumpen er ødelagt, da det ikke under noen forutsetninger skal klemmes sammen med makt. Man setter converteren helt rett inn på akselen på girkassen med girkassen løs og skyver den forsiktig inn mens man snurrer den rundt. Da skal den skli et par-tre centimeter inn i riktig spor uten en eneste lyd. Hørte du klikke- og kneppelyder når du skrudde det sammen er det mest sannsynlig noe som ble klemt i stykker slik at girkassen er ødelagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...