Høyt dieselforbruk Audi A4 1,9Tdi Q

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her så kanskje jeg spør på feil plass.

Jeg sliter med dieselforbruket på Audien min. En 2003 A4 avant quattro. Km: 152.000

Forbruket ligger mellom 0,7-0,9 hele tiden uansett hvordan man kjører ifølge computeren.

Men jeg ser mest på hvor langt jeg kjører på en tank, å er heldig hvis jeg når 700km før lyset kommer på..

Har sjekket for feilkoder, men det kommer ikke opp noe. Jeg mener den bruker mye drivstoff!

Hva sier andre om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ny her så kanskje jeg spør på feil plass.

Jeg sliter med dieselforbruket på Audien min. En 2003 A4 avant quattro. Km: 152.000

Forbruket ligger mellom 0,7-0,9 hele tiden uansett hvordan man kjører ifølge computeren.

Men jeg ser mest på hvor langt jeg kjører på en tank, å er heldig hvis jeg når 700km før lyset kommer på..

Har sjekket for feilkoder, men det kommer ikke opp noe. Jeg mener den bruker mye drivstoff!

Hva sier andre om dette?

Jeg har samme type bil som har gått 131000km og den ligger på, med 19" sommer hjul, på 0.72 på blandet og 0.55 på langkjøring og ca 75 mil på tanken med varierende kjøring.

Med vinterhjul, 16", ligger den på 0.64 på blandet og 0,49 på langkjøring og ca 85 mil på tanken med varierende kjøring.

Så virker din bruker litt mye ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det kan være en idè å sjekke EGR ventilen. Det har vært endel problemer med disse og hvis den ikke lukker skikkelig vil det gå endel ekstra diesel. Men du burde isf også merke at motoren ikke trekker veldig godt.

Uansett vil blokkering av EGR føre til lavere forbruk generelt, du finner flere tråder om dette ved å søke på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, skal sjekke EGR ventilen.

Jeg synes draget fra motoren varierer voldsomt, noen ganger er den sprek som et uvær så plutselig dør den litt ut..

Er det vanlig at disse bruker mye motorolje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, skal sjekke EGR ventilen.

Jeg synes draget fra motoren varierer voldsomt, noen ganger er den sprek som et uvær så plutselig dør den litt ut..

Er det vanlig at disse bruker mye motorolje?

Jeg fyller på ca 0.5l hver 4000km. Bytter olje og filter hver 10000-12000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.