#1 Skrevet November 30, 2011 (endret) Jeg har en 92 audi 80 hvor håndbrekket ikke fungerer skikkelig... Hvordan demonterer jeg caliperen helt og overhaler den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2011 http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a44/a44.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2011 http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2770104 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2011 Perfekt Da har jeg noe og gå ut i fra Holder det og bruke bremsevæske som smøring i handbrekks mekanismen, eller er det noe fett som er bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 30, 2011 Med fordel kan du borre og gjenge opp et hull inn til akselen til håndbrekkarmen. I hullet monterer du en vanlig grisnippel og presser inn en anelse fett etter montering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2011 Gjelder det samme på en A4 B5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2011 Hva type fett bør jeg bruke til akselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2011 Jeg hadde dette problemet vært år med min audi 100. Jeg bare satt en stor trekker mellom "armen" som vaieren går innpå og kaliperen og jokket samtidig som jeg smurte opp vaieren og 556 på delene, fungerte like bra hver gang. Prøv det før du begynner med noen store operasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2011 problemet med crc eller 556 er at den løser rust,men tørker ut etterpå så det kan byne å ruste igjen...silikonfritt fett funker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2011 Jeg hadde dette problemet vært år med min audi 100. Jeg bare satt en stor trekker mellom "armen" som vaieren går innpå og kaliperen og jokket samtidig som jeg smurte opp vaieren og 556 på delene, fungerte like bra hver gang. Prøv det før du begynner med noen store operasjoner. Samme erfaring og har no vært greit i faktisk snart 2år:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2011 Med fordel kan du borre og gjenge opp et hull inn til akselen til håndbrekkarmen. I hullet monterer du en vanlig grisnippel og presser inn en anelse fett etter montering Gjorde dette på en 90. Det anbefales. Tok ikke ut akselen engang. Bare å borre til du kjenner du treffer akselen (det stopper av seg selv da den er herda), blåse ut spon og bruke gjengetapp til smørenippelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2011 Og til dei som lurer på det er dei fleste smørenipler 1/8 rørgjenger. Borrer med 9 mm bor;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2011 Eller M10x1, får på Biltema også tror jeg. 1/8-27 gjengetapp er muligens lettere å få tak i enn M10x1, har begge deler selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 1, 2012 Da har jeg demonert caliperne, og håndbrekk armen går fint og leer på stemplet. Vaieren ser også bra ut og går bra. Jeg har byttet klosser og dreid skivene da det var mye rust på de... Men likevel er brekket utrolig dårlig... Noen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 1, 2012 Husk at håndbrekket ikke skal røres før du har tråkket på bremsen en hel del ganger, dette for at selvjusteringen skal få mulighet til å stille seg inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 3, 2012 Da får jeg kjøre noen dager og se om det går seg til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...