#1 Skrevet April 6, 2005 Var ute å kjørte i sted, la da merke til at motoren ikke ble varmere en 75grader. (iallfall det måleren i instrumentpanelet viser) Om jeg står still på tomgang med klimaanlegget av, så stiger tempraturen opp til litt under 90grader, men da starter vifta, og tempraturen synker litt igjen. Virker nesten som om måleren viser ca 10 grader feil? Noen som har vert borti lignende før? Audi S2 med ABY motor. Har også et annet problem.. Om jeg kjører hardt i svinger, så begynner motoren å tikke, dette går over etter ca 1-2 min. Har akkurat hatt oljeskift hos Berge & Co. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2005 Kansje du bør gå over temperaturfølere, eventuelt få et verksted til å teste de. Jeg har og problemer med å få varme på motoren, men det har jeg hatt siden jeg byttet front, og får inn mere luft forran.. Nå vet ikke jeg så enormt mye om motorer, og spessiellt S2, men et par jeg kjenner som kjører Audi 80, får tikking når de har lite olje.. Mulig verkstedet ikke har fyllt på nok olje. Men det er jo bare å peile Igjen. Jeg er ikke noen mekaniker.. Så dette er bare det som lå i toppen av mitt hode. LØKKA TELL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2005 Ville sjekka termostaten.......å for guds skyld kjøp original!!! Uoriginale termostater ER faktisk noe møkk,no kidding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2005 Skift termostat (kun orginalt)og hver nøye med olje type og kvalitet (ikke shell olje!!!!) syntetisk av beste sort mobil 1 eller castrol slx eller den spesielle til BMW M motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2005 Ville sjekka termostaten.......å for guds skyld kjøp original!!! Uoriginale termostater ER faktisk noe møkk,no kidding Hvem tror du lager termostater for VAG? Jo, en såkalt "uoriginal" produsent. Gates, Tridon o.l. leverer de samme termostatene til fabrikkene som til ettermarkedet. Men dette var litt off topic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2005 Hvem tror du lager termostater for VAG? Jo, en såkalt "uoriginal" produsent. Gates, Tridon o.l. leverer de samme termostatene til fabrikkene som til ettermarkedet.Men dette var litt off topic Joda....vet det. Men har kjøpt "uoriginale" termostater å bare hatt kødd med de. Flere kompiser også.....blitt skiftet til orginal VAG del å så blitt bra! Så noe må det da være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2005 Joda....vet det. Men har kjøpt "uoriginale" termostater å bare hatt kødd med de. Flere kompiser også.....blitt skiftet til orginal VAG del å så blitt bra! Så noe må det da være Er jo uansett viktig å få helt korrekt del. På f.eks. S2 ser jeg at det ikke egentlig er så mange som passer, men at man ved å kryssjekke likevel kan få opp en annen termostat. Dermed kan det bli litt krøll når man bruker en termostat som nesten passer. På bilen vi snakker om her er det enten Valeo eller Wahler som passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2005 Var ute å kjørte i sted, la da merke til at motoren ikke ble varmere en 75grader. (iallfall det måleren i instrumentpanelet viser) Om jeg står still på tomgang med klimaanlegget av, så stiger tempraturen opp til litt under 90grader, men da starter vifta, og tempraturen synker litt igjen. Virker nesten som om måleren viser ca 10 grader feil? Noen som har vert borti lignende før? Audi S2 med ABY motor. Har også et annet problem.. Om jeg kjører hardt i svinger, så begynner motoren å tikke, dette går over etter ca 1-2 min. Har akkurat hatt oljeskift hos Berge & Co. Mvh Har samme probleme med min s2 3b motor. Har byttet termostat, men d er akkuratt likt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2005 En kompis av meg hadde dette problemet på en 2.8 v6 tempraturen steig til 90 grader når han sto lenge på tomgang men når han kjørte sank den ned til 60 grader.. Han skiftet termostaten først men var akkurat samme problemet men skiftet nå en temp føler da blei bilen plutselig varm. Men temp måleren driver å tuller litt enda, men viser værtfall mer enn 70grader ved kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 6, 2005 Joda....vet det. Men har kjøpt "uoriginale" termostater å bare hatt kødd med de. Flere kompiser også.....blitt skiftet til orginal VAG del å så blitt bra! Så noe må det da være Jeg kjøpte orginal termostat og ble ikke bedre.. Først når jeg satt på en u-orginal ble det bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2005 Multifunksjonsgiveren (eller Multi Mal-function Sender som gutta i statene kaller den!) ryker en eller annen gang. Min ble litt fra og til, og en ny fikset hele problemet. Det er den store 4-pinners giveren på vannmanifolden under innsuget. Thermostat som funker er jo også en fin ting, byttet på cabben før påske, og plutselig blir bilen både varm og bruker mindre bensin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2005 Hmm.. har bytta termostat nå. Men ble ikke noe forskjell i tempraturen. Virker som om motoren har den tempraturen den skal, men bare viser feil på måleren i dashbordet. På tomgang, uten varmeapparatet i gang, går tempraturen opp til 90 grader, da kobler vifta seg inn. Under normal kjøring ligger tempraturen på ca 70-75 grader på måleren. Kan dette vere tempraturgiveren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2005 Hmm.. har bytta termostat nå. Men ble ikke noe forskjell i tempraturen. Virker som om motoren har den tempraturen den skal, men bare viser feil på måleren i dashbordet. På tomgang, uten varmeapparatet i gang, går tempraturen opp til 90 grader, da kobler vifta seg inn. Under normal kjøring ligger tempraturen på ca 70-75 grader på måleren. Kan dette vere tempraturgiveren? Akkurat det samme som meg du.. Jeg skifta termostat og temperaturgiveren uten at det ble bedre.. Ført når jeg satt inn en termostat fra en polo jeg hadde liggende åpnet den og lukket ved 90 grader.. Ikke spør meg hva som er riktig og feil.. jeg skjønner ikke noe lengere.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 7, 2005 Sjekka kjølevannstempraturen via klimaanlegget i dag, og den ligger fint på 87 grader. Angrer nå at jeg ikke sjekka det før jeg bytta termostat.. Men men Så da er det nok den tempføleren som sitter under kjølevannslangen inn på toppen som er gåen. Eller? Og, tikkinga er vekk nå. Takk skal du ha Valvoline 10w60! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...