#1 Skrevet Desember 2, 2011 Skal ta av turboen snart for å rengjøre den for koks. Armen på wastegaten sitter litt fast kan du si. Det jeg tenkte å gjøre var å bare legge den i et dieselbad. Noen andre bedre ideer? Har tilgang til delevasker, er det kanskje en bedre vei å gå. Ser for meg at dieselbad kanskje rensker litt bedre enn delevasker. Når jeg da har rengjort den ferdig tenke jeg bare å blåse den ren og smøre den inn med ett eller annet, men hva da? Trengs vell en eller annen form for smøring? Takke for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2011 Jeg tror dieselbad vasker dårligere enn delevasker. Det er neppe lurt å få urenheter inn i lageret, så jeg ville proppet igjen olje inn og ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2011 Men vil en delevasker røske opp i sotet som blokker wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2011 Men vil en delevasker røske opp i sotet som blokker wastegaten? Det vil neppe verken diesel elle delevasker gjøre. Det er vel generelt mer vaskeeffekt i delevasker enn diesel. Mulig det spørs om det er bensin eller dieselsot. Min erfaring er i hvertfall at diesel ikke løser opp fastsittende koks fra dieselmotor. Løs sot derimot løses godt opp av både diesel og delevasker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2011 Jeg gjorde dette på en turbo fra en 1,9tdi 90hk. Sprayet bare på med wb40/crc der hvor wg-armen går inn i selve godset på turboen. Og så lirket jeg forsiktig armen frem og tilbake. Gjentok dette og etterhvert så gikk armen lettere og lettere Til slutt var den som ny, og har etter hva jeg vet fungert godt de siste par årene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2011 Men vil en delevasker røske opp i sotet som blokker wastegaten? Nei,av egen erfaring yrkesmessig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2011 Det står litt i pdf vedlegget i tråden her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2236542post2236542 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2011 Jeg gjorde dette på en turbo fra en 1,9tdi 90hk.Sprayet bare på med wb40/crc der hvor wg-armen går inn i selve godset på turboen. Og så lirket jeg forsiktig armen frem og tilbake. Gjentok dette og etterhvert så gikk armen lettere og lettere Til slutt var den som ny, og har etter hva jeg vet fungert godt de siste par årene Kanskje jeg skal prøve dette.. Wastegaten beveger seg ca. 1cm.. Hehe.. er en 1.9TDI 90hk jeg også har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2011 på min 1.9tdi splittet jeg opp turboen å vasket å renset mekanismen med bremserens, funket fjell! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2011 Takk for alle gode svar.. Skal prøve Marius sitt tips her først så får vi se hvordan det går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2011 Prøv mr muscle ovn rens, mange har prøvd dette med turboen montert i bil med stort hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 3, 2011 Jeg splitta turboen og brukte 5-56/wd 40, løste fint opp koksen det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...