#1 Skrevet Desember 2, 2011 heisann lurer på hvor mange N kalbukkene på en vw 16v topp skal skrus til? pl kammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2011 Følg linken i signaturen min, så tipper jeg du finner svaret ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2011 har skrudd de til, men kammene vil ikke rikke seg. noen som veit hvor lett det skal være og dra de rundt? kjede og kammene står riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2011 Da har du nok plassert kambukkene feil. Er nummerte men lett og ta feil av 6 og 9. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2011 mhm, ksanskje det, men tviler på om det er de kammene som har vært i den toppen før. er dette grunnen da eller? er jo ingen slitespor i de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2011 men kammene vil ikke rikke seg. Hvordan har du forsøkt? Det er umulig å dreie kammene for hånd rett på akselen. Det er tungt å dreie reimhjulet for hånd men deg går så vidt. Med et verktøy med 30 cm arm skal du fint klare å dreie den med en finger hvis du tar i. Og hvor mange NM dro du til med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2011 men 20 cm skralle på reimhjulet. tatt i alt jeg har, kjede strammer seg bare. er stivere fjører, men det skal jo ikke ha så mye og si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 9, 2011 har bare skrud nedtil. brukte ikke momentnøkkel. baresåvidt nedtil. var hard og skru rundt selvom jeg ikke hadde skrudd de helt ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 9, 2011 Da er det noe galt. Legg ut bilde da vel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2011 skal prøve å få tatt bilde i mårra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2012 da jeg kjøpte toppen så må jeg ha fått med feil kambukker, ble nøtt til å kjøpe enda en, surt når jeg allereda har kosta på den plansliping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2012 kan fort skje litt slik da regne med at du har fått svaret ditt på at det er 15nm det skal dras 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2012 ja, noen som har sagt 12 og 14 også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2012 Ta av kammene sett på bukkene igjen uten kam. Så skal du se at en av bukken nok står feil vei. Ikke alltid stemplingen er samme vei på alle bukkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 3, 2012 har prøvd alt, dette var bukker fra en annen topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 3, 2012 ja, noen som har sagt 12 og 14 også at det er 15 kan dokumenteres og garanteres da jeg selv har gjort det. samme kan roger hjelmseth her si. og alle andre som har dilla med 16v kammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 3, 2012 det er nice. plansliping på tirsdag, så skal alt sammen igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 4, 2012 Bare en kommentar. Kambukkene er unike og man kan ikke ta disse fra en annen topp og sette de på i den tro at dette passer uten videre. Disse er linjeborret mens de stod på toppen, og kambukker fra en annen motor kan fort være mange tideler feil i offset. Stod toppen på blokka når du prøvde å rotere? I såfall, var registerreima på? Om reima ikke var på og veiv var i ØD så vil ventilene ta nedi stemplene på syl. 1 og 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 4, 2012 toppen var i deler. det var det vi kom fram til og, at de blir linjeboret, de kambukkene som følgte med den toppen var bare tull. tre nr 5 bukker og mangla mye, så jeg prøvde bukkene fra en annen topp også. så den toppen er rett og slett kast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 4, 2012 Sant, har en sprell ny 8v x-flow-topp liggende som mangler alle kambukkene, er nok søppel den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...