#1 Skrevet Desember 2, 2011 (endret) Fikk problemer med å løse ut og kjøre med bilen i dag. Virker som girkassen fungerer som den skal, men bilen flyttet ikke på seg. Det er også lekket ut girolje fra kassen. Kan dette være en av drivakslingene som har hoppet ut? Har ikke fått testet noe mer i dag etter at bilen ble fraktet bort. Noen som har vært borti noe lignende? Bilen er senket ca 60 med standard stab stag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2011 Mye av dette som står her hørtes kjennt ut, men girkassen virker ikke ut som den er låst i noen gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2011 Er vell den "vanlige" feilen. En eller flere nagler som har løsna fra diffen og slått hulll i huset på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2011 Det kan også være en låsepinne på diffen som har tatt kvelden og det fører også til diffhavari. Hvis det har lekket olje er huset skadd og det er bare å kjøpe byttekasse med en gang. Jeg betalte 3000kr for en til min golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2011 Det kan også være en låsepinne på diffen som har tatt kvelden og det fører også til diffhavari. Hvis det har lekket olje er huset skadd og det er bare å kjøpe byttekasse med en gang. Jeg betalte 3000kr for en til min golf. Kjøpte privat eller firma? Er vel ut med motor for å bytte girkasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2011 Privat, kjøpt her på forumet. Lett å bytte kasse med motor i bilen. Ta av alt på oversiden av kassa, giroverføringer osv. Ta ut starter. Skru løs drivakslene. Ta ned kassa. En overkommelig jobb selv for en som aldri har gjort det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 5, 2011 Takker for svar! Er det noen som driver med byttekasser til golf her til lands? Ser det ligger noen nye på finn da, men det blir fort 10000. Girkassen og clutch ble byttet på ca 60-70000 pga samme problem før jeg kjøpte bilen, så tydligvis så er dette ett problem som er på nye kasser også... Bilen er nå kjørt ca 250000 Når det gjelder bytting av kasse. Må motor senkes mye ned for å bytte kasse. Rekner med ett motorfeste må løsnes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2011 Fikk endelig bilen på bukk i dag. Såg fort at jeg hadde fått noen nye "inspeksjons hull" i girkassen, som ikke er der orginalt. Fant ett nummer på kassen som hadde DUU i de 3 første bokstavene. Er dette nok info når jeg skal finne ny kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2012 Jepp! Då va ny kasse endelig på plass. Funka som bara det :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 24, 2012 Har en klakkelyd i revers, men ingen ulyder fremover. Sikkert tegn på havari i nær fremtid tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 24, 2012 Flere som sliter ja. Jeg bytta en slik kasse nå i helga, umulig å skaffe til fornuftig pris da. Kjøpte en hel delebil, med girkassekode DLP fra en Skoda Octavia. Fungerer fett det! Var et stort hull på innsiden av kassa, rant olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 24, 2012 Har en klakkelyd i revers, men ingen ulyder fremover. Sikkert tegn på havari i nær fremtid tro? Jeg fikk ingen forvarsel før olja låg strødd utover veibanen. Fikk tak i kasse via ett lokalt bilverksted. Gikk forholdsvis greit å bytte kasse og clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2012 (endret) Har samme greia selv med 2,0L Golf GTI 97 modell og DFQ kasse.. Lyder som minner om et steinknuseri når jeg rygger.. Og i det siste en mekanisk lyd(hastighetsavhengig) fra girkasse/diff. Sjekket litt på verdensveven, og fant fort ut at dette er et kjent problem. Har funnet et firma i England ( (http://www.volkswagenspares.com/)) som leverer overhalte kasser(utbedret reversdrev og diff.) til en kostnad på 499,-Britiske Pund (ca. 4500,- NOK) I tillegg kommer frakt. Norsk Moms må betales for kasse & frakt samlet. Jeg bestiller i løpet av denne uka, skal gi tilbakemelding: bh : ------------------------------------------------------------ 15.02.12 Er bestillt! Koster 495 Pund for overhalt gearkasse, 220 Pund i frakt. Omregnet til dagens kurs inkludert frakt & 25% MVA. blir det NOK. kr.8060,- Ikke ille det altså.. Jeg spurte hva som er oppgradert iforhold til originalkassa, å slippe disse "kjente" problemene altså, og her er rett fra mailen i dag: "We replace the pinion bearing with an up rated ceramic bearing which are found in race cars and replace weak rivets with solid stainless steel nut and bolt system" Kjenner det strøymar på med tårar.. "Tears of Joy" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 13, 2012 Hvordan gikk det her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...