#1 Skrevet Desember 2, 2011 Vet ikke helt hva jeg skal skrive som topic , men har ett lite irritasjonsmoment med (automat kassa?) i S6`n. Problemet merkes når bilen akslererer på rolig jevn gass opp i fart (merkes mellom 50 og 80kmt) , så den ligger å "gynger" på turtallet. Altså turtallet stiger ett par hundre rpm , så ligger den på samme turtall ett halvt sekund , så stiger den ytterligere ett par hundre rpm for så å ligge ett halv sekund. Kjennes ikke hvis jeg gir full gass , eller på høyere hastigheter. Men på halv gass så gynger , eller vogger den seg oppover. (Merka det spesielt da vinterhjulene kom på) Noen som har vært borti lignende? Eller har noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2011 Vet ikke helt hva jeg skal skrive som topic , men har ett lite irritasjonsmoment med (automat kassa?) i S6`n. Problemet merkes når bilen akslererer på rolig jevn gass opp i fart (merkes mellom 50 og 80kmt) , så den ligger å "gynger" på turtallet. Altså turtallet stiger ett par hundre rpm , så ligger den på samme turtall ett halvt sekund , så stiger den ytterligere ett par hundre rpm for så å ligge ett halv sekund. Kjennes ikke hvis jeg gir full gass , eller på høyere hastigheter. Men på halv gass så gynger , eller vogger den seg oppover. (Merka det spesielt da vinterhjulene kom på) Noen som har vært borti lignende? Eller har noen tips Er vel i det omerådet den legger seg i 4 gir å låser lockupen. Det rare er at det kom kom når du skiftet hjul..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2011 At akselerasjonen "pulser" slik selv om man holder gassen konstant kan ofte skyldes defekt lambdasonde (ja, faktisk), men den har du vel akkurat skiftet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2011 Humm , så sier du det ja. Lambda er nettopp byttet ja , og den bruker tilsynalatende normalt med bensin. Men kan bytte en gang til og jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2011 Prøv ganske enkelt å trekke ut kontakten til lambdasonden, ta en prøvetur og se om problemet forsvinner. Koster ingenting og kan ihvertfall bekrefte/avkrefte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2011 Prøv ganske enkelt å trekke ut kontakten til lambdasonden, ta en prøvetur og se om problemet forsvinner. Koster ingenting og kan ihvertfall bekrefte/avkrefte. Skal prøve det ja takker for tips så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...