Tuff Kote Dinol, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har bestilt tid hos et verksted som driver med understellsbehandling, så i midten av januar skal Allroaden tilbringe et par dager på Lura. Er det noen som har erfaringer med denne typen behandling? Er dette godt investerte 5600 kroner? Jeg ønsker å ta vare på bilen best mulig, så jeg håper at dette gjør noe bra for alle de "usynlige" delene av bilen.

 

Mvh Ronny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er galvansisert fra fabrikk mot rust og du mister garantien der du understellsbehandler hvis du gjør dette mener jeg på.

 

Er vell bare 1 merke som er godkjent som du kan legge på, kommer ikke på hva det heter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil heller ikke anbefale deg å gjøre dette på en Audi...

som Kjell sier vil du i verste fall miste fabrikkgarantien mot gjennomrustning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er galvansisert fra fabrikk mot rust og du mister garantien der du understellsbehandler hvis du gjør dette mener jeg på.

 

Er vell bare 1 merke som er godkjent som du kan legge på, kommer ikke på hva det heter.

 

Var en som nevnte noe om at det muligens var noen begrensninger i forhold til garanti, men han var ikke helt sikker. Men når også du har en anelse om det samme så må jeg nok ta en tur innom Møller over helga.. Gidder ikke bruke penger på å "ødelegge" for meg selv ift garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en som nevnte noe om at det muligens var noen begrensninger i forhold til garanti, men han var ikke helt sikker. Men når også du har en anelse om det samme så må jeg nok ta en tur innom Møller over helga.. Gidder ikke bruke penger på å "ødelegge" for meg selv ift garanti.

 

tror jeg heller ville brukt pengene på noe annet ja :)

ekstra oljeservice og bytte av filter på automatkassa kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg heller ville brukt pengene på noe annet ja :)

ekstra oljeservice og bytte av filter på automatkassa kanskje?

 

Ja de pengene skal nok få fart på seg uansett

Tok oljeservice og filter for ca 1000 km siden, så der sparte jeg noen tusen til, hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 07 mod A4 fikk jeg beskjed om at garantien røk om jeg la på noe som helst slik anti rust greier. Etter spraying og flekking blir gjort på service sa de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På andre siden så virker det som Møller er særs vanskelige på dette å dekke rustskader på garanti uansett for tiden? Ser flere tilfeller innpå her at rustskader som er innenfor garantitiden dekkes, men at kunden må dekke 30% av utgiftene selv? Da kan man lure seg på hva en rustgaranti egentlig er verdt?

 

Det at man erkjenner at det er en garantisak, men at kunden må betale ca 1/3 av egne penger om det skal fikses på garantien..

 

Det er iallfall en kjent sak at biler ruster under så lenge man ikke gjør noe for å stoppe/forhindre det, så det blir nesten en vurderingsak om man skal understellsbehandle eller ikke. Med tanke på garanti vs beskyttelse så er det nesten sånn at man er damned if you do and damned if you don't..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, dette er ikke helt enkelt å bli klok på.. Snakket med en selger på Audi i dag når jeg var innom. Han sa at garanti ikke ville bortfalle ved bruk av nevnte Tuff Kote Dinol. Jeg brenner ikke etter å bruke unødvendige kroner, men liker følelsen av at bilen alltid er tatt vare på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teroson heiter produktet du skal bruke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, dette er ikke helt enkelt å bli klok på.. Snakket med en selger på Audi i dag når jeg var innom. Han sa at garanti ikke ville bortfalle ved bruk av nevnte Tuff Kote Dinol. Jeg brenner ikke etter å bruke unødvendige kroner, men liker følelsen av at bilen alltid er tatt vare på.

 

Få det svart på hvitt fra dem så har du jo ditt på det tørre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.