Hvilke Tennplugger, diffolje, girolje på en S4 C4 aan motor? Som skal ha 350-400hk

Anbefalte innlegg

Heisann, lurte på hvilke plugger jeg bør gå for når jeg skal ha på 400hk oppsett. Er det greit me bosch/ngk sine platinaplugger? Det er de som kommer opp til min bil når jeg slår den opp i systemet på jobb (Mekonomen).

Å hvilken olje på diff å girkasse?

Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal hvertfall ha de originale pluggene, F5DPOR (eller hva de nå eksakt heter). Disse motorene liker ikke så godt andre plugger enn de originale :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, lurte på hvilke plugger jeg bør gå for når jeg skal ha på 400hk oppsett. Er det greit me bosch/ngk sine platinaplugger? Det er de som kommer opp til min bil når jeg slår den opp i systemet på jobb (Mekonomen).

Å hvilken olje på diff å girkasse?

Takk for svar.

Bare bruk oljer som kommer opp i systemet ditt, til diff og gear.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal hvertfall ha de originale pluggene, F5DPOR (eller hva de nå eksakt heter). Disse motorene liker ikke så godt andre plugger enn de originale :)

Takk for den infoen, men hvilke plugger er dette? orginalt fra audi? eller er det f.k.s bosch eller et annet merke?

Endret: Ser det er bosch plugger så de for jeg fint tak i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare bruk oljer som kommer opp i systemet ditt, til diff og gear.

Det går greit ja.. Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den infoen, men hvilke plugger er dette? orginalt fra audi? eller er det f.k.s bosch eller et annet merke?

Endret: Ser det er bosch plugger så de for jeg fint tak i :)

Og pluggene heter F5PDOR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta nå nylig på min audi S6 med AAN, da med kun chip. Ble 75w-90 GL5 på diff, 75w-90 GL4 på girkasse og Mobil 1 5w-40 på motor.

På min forrige S6 med RS2 oppsett 360hk brukte jeg Castrol 10w-60 olje på motor, og 1.8T oljefilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta nå nylig på min audi S6 med AAN, da med kun chip. Ble 75w-90 GL5 på diff, 75w-90 GL4 på girkasse og Mobil 1 5w-40 på motor.

På min forrige S6 med RS2 oppsett 360hk brukte jeg Castrol 10w-60 olje på motor, og 1.8T oljefilter.

Ok, da er olje på diff å kasse i boks :) Jeg har brukt castrol edge sport 10w-60 til vanlig på motor.

Nå i vinters tider brukte jeg castrol edge sport 0w-40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.