Anbefalte innlegg

Har jo kjøpt denne Superb`en stasjonsvogn med firehjulstrekk da:) Tok jo ikke lang tid før jeg så at den var for høy;) Så da blir det vel en eller annen form for senk til våren ( eller før : smil :)

Etter å ha sjekket så er det ikke mye utvalg av senk til denne.

Noe å velge i mellom er det jo :

 

Justerbart:

H&R monotube (30-60mm?)

Bilstein B14(30-50mm)Sparer nesten 3000.- kontra Monotubesettet.

 

Fast:

H&R fjærer (40mm)+Bilstein B8 sprint dempere( kortere dempere)

Setter ikke på bare fjærer uten å bytte dempere. Skal/kan gå ,men ikke intressant for meg.

 

Hvis noen vet om andre som leverer så si ifra !

 

Hva er best( ønsker mest mulig grad av komfort) ? Er justerbart mest sport uansett kontra fast ?

Regner med at justerbart blir justert dit jeg vil ha det og så ikke justert mere. Eller tenker jeg feil her ?

Er den beste løsningen faste fjærer ?Fint med innspill her.

 

Har bare brukt senkefjærer før. Prøvde ett monotubesett på Tiguanen for noen år siden som senket alt for mye, så generelt skeptisk til justerbart. Sikkert bare uheldig men.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en familiebil? Isåfall kan du jo vurdere justerbart med justering på hardhet og høyde for å få perfekt ballanse mellom komfort og høyde. Går du for justerbart får du også muligheten for å justere bilen opp på vinteren. Tro meg, dette er kjekt når du har 4-hjulstrekk i tilegg. Lav bil på dårlig brøyta veier er kjipt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en familiebil? Isåfall kan du jo vurdere justerbart med justering på hardhet og høyde for å få perfekt ballanse mellom komfort og høyde. Går du for justerbart får du også muligheten for å justere bilen opp på vinteren. Tro meg, dette er kjekt når du har 4-hjulstrekk i tilegg. Lav bil på dårlig brøyta veier er kjipt!

 

Helt klart famiiebil:p Har tenkt på tanken men kan ikke finne noe til denne som er hardhetsjusterbart.

Dette er også mye dyrere( så på pris på andre biler ) Ønsker ett kompromiss mellom kjørbarhet sommer/vinter samtidigt med mye komfort igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får også bilen AKKURATT der du vil ha den, med justerbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med justerbart er att du slipper den så lang ned du føler er gunstig å du gidde kansje og justere den opp en eller 2 vintre, til jengene er fulle av dritt å salt og annet dritt å det sitter godt fast. viss du da gidder å demontere senkesette og pusse det med stålbørste, for og rense jengene for så og ha det justerbart ett par sesonger til så ville eg valgt justerbart.

men eg vett av egne erfaringer att neste gang så kjøper eg fjører og demper, for eg gadd ikkje det justerings sirkuset. folk sier du må kjøpe rustfritt justerbart, for og slitte att det ruster osv så eg kjøpte kw sitt var 2 som er rustfritt å det står kubb det nå etter 4 år så bilen blei justert her for 2 år siden å da måtte eg bruke vann pumpe tang av stor størrelse for og få den justert en siste gang. så den ble justert så lav som mulig å der ligger den godt vinter som sommer kommer seg godt fram den med quattro så det har aldrig vært noe problem for meg. men eg brøyter mye snø om vinteren da ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med justerbart er att du slipper den så lang ned du føler er gunstig å du gidde kansje og justere den opp en eller 2 vintre, til jengene er fulle av dritt å salt og annet dritt å det sitter godt fast. viss du da gidder å demontere senkesette og pusse det med stålbørste, for og rense jengene for så og ha det justerbart ett par sesonger til så ville eg valgt justerbart.

men eg vett av egne erfaringer att neste gang så kjøper eg fjører og demper, for eg gadd ikkje det justerings sirkuset. folk sier du må kjøpe rustfritt justerbart, for og slitte att det ruster osv så eg kjøpte kw sitt var 2 som er rustfritt å det står kubb det nå etter 4 år så bilen blei justert her for 2 år siden å da måtte eg bruke vann pumpe tang av stor størrelse for og få den justert en siste gang. så den ble justert så lav som mulig å der ligger den godt vinter som sommer kommer seg godt fram den med quattro så det har aldrig vært noe problem for meg. men eg brøyter mye snø om vinteren da ;-)

 

Kommer ikke til å justere mye men er jo klart du kan få bilen i akkurat den høyden du vil.Men der får den bli også;)

Men er det mindre komfort i et justerbart sett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sagt fast. Viss du ikke velger justerbart til 10 lapper ++++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberfett, Tectyl 511M eller denne fra Tectyl er noe du kan sette inn gjengene med.

 

Jeg ville ha gått for justerbart og H&R - Bilstein har jeg ikke erfaring med, men H&R er komfortabelt (til å være justerbart) og sportslig på en og samme gang:) Samtidig som du investerer i en av produktene ovenfor, så kjøper du plastjusteringsmuttere til gewinden i samme slengen og setter på før du monterer, så burde du aldri ha noe problem med at det sitter fast, sett at du rengjør godt nok før du justerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvfølgelig juster bart sigve:-) har kw v3 på min og der justerer jeg fint høyden enda etter 4år så det er ikke noe problem. bare og gjøre det riktig så funker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser helt klart fordelen med justeringsmuligheten ,men hva med hardheten ?

Har blitt fortalt at justerbare er en del stivere: klø :

Noen som har prøvd Bilsteins justerbart ? Kvaliteten bør vel være på topp.....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerbart - gleden er alltid stor av å kunne skru bilen din enda litt ned når du er blitt vant med det som før var lavt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med justerbart er att du slipper den så lang ned du føler er gunstig å du gidde kansje og justere den opp en eller 2 vintre, til jengene er fulle av dritt å salt og annet dritt å det sitter godt fast. viss du da gidder å demontere senkesette og pusse det med stålbørste, for og rense jengene for så og ha det justerbart ett par sesonger til så ville eg valgt justerbart.

men eg vett av egne erfaringer att neste gang så kjøper eg fjører og demper, for eg gadd ikkje det justerings sirkuset. folk sier du må kjøpe rustfritt justerbart, for og slitte att det ruster osv så eg kjøpte kw sitt var 2 som er rustfritt å det står kubb det nå etter 4 år så bilen blei justert her for 2 år siden å da måtte eg bruke vann pumpe tang av stor størrelse for og få den justert en siste gang. så den ble justert så lav som mulig å der ligger den godt vinter som sommer kommer seg godt fram den med quattro så det har aldrig vært noe problem for meg. men eg brøyter mye snø om vinteren da ;-)

 

Bare å smøre inn gjenger så har du ikke det problemet. Kjørte med KW v.1 mener jeg det var og det hadde sittet på bilen i mer enn 4år. justerte det for hånd hver gang uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg ga opp hvertfall nytter ikkje å smøre når rustfrie gjenger river seg da er det bare dritten spør du meg men så klart det hadde nok hjelpt viss eg hadde smørt og satt det inn med ein gang. eg kan jo ikkje sitte og dømme det neden om og hjem når eg har det selv. men att eg har endel av feilen med att det er blitt som det har blitt er ikkje til og skubbe under teppe. for da småen kom til verden forsvant mye av tida i garasjen gitt. men har å justerbart på en cosworth som kunn blir brukt fine sommers dager å der kan eg justere for hand hver gang.

men her var det snakk om ein bruks bil. men som en annen sier her det er jo kjekkt og kunne slippe den enda lenger ned når du trodde den var lav fra før hehe ;-) men da anbefaler eg deg att du kjøper det ett undre deksel av stål for eg hadde abenomang på bunnpanner fra nbs før eg fikk skikkelig under deksel bare ett tips ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en så ny bil, som skal brukes som familiebil, ville jeg gått for kun fjører og sportsdempere.

Har en kjenning som har en 2010 Passat 2.0 TDI 4 Motion stv, senket 30 eller 40mm bak og fremme.....

Den bilen er alldeles perfekt på høyden. Tror det er H&R fjærer, men ikke sikker.

Om han kjører kun fjører på orginale dempere, eller sportsdempere, vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg ga opp hvertfall nytter ikkje å smøre når rustfrie gjenger river seg da er det bare dritten spør du meg men så klart det hadde nok hjelpt viss eg hadde smørt og satt det inn med ein gang. eg kan jo ikkje sitte og dømme det neden om og hjem når eg har det selv. men att eg har endel av feilen med att det er blitt som det har blitt er ikkje til og skubbe under teppe. for da småen kom til verden forsvant mye av tida i garasjen gitt. men har å justerbart på en cosworth som kunn blir brukt fine sommers dager å der kan eg justere for hand hver gang.

men her var det snakk om ein bruks bil. men som en annen sier her det er jo kjekkt og kunne slippe den enda lenger ned når du trodde den var lav fra før hehe ;-) men da anbefaler eg deg att du kjøper det ett undre deksel av stål for eg hadde abenomang på bunnpanner fra nbs før eg fikk skikkelig under deksel bare ett tips ;-)

Jeg har hatt problem med å justere kun et eneste gewinde, og det var et som satt på en bil jeg overtok og som jeg aldri hadde skrudd på. Utenom det, så har jeg aldri hatt noen problemer med å justere, enda jeg ikke har hatt på noe guffe på gjengene. Stålbørste, WD40, stålbørste, WD40, stålbørste og WD40 nok en gang, så skrur jeg det lett som bare det. Problemet er at folk ikke gidder å rengjøre skikkelig før de justerer, ei heller å stikke høytrykkspyleren innom hjulhuset en gang i ny og ne for å vaske bort den verste møkka og saltguffa samtidig som de vasker resten av bilen.

 

Det er bare å ta visse forhåndsregler (og kjøp gjerne en av de Tectylene jeg linket til, samt muttere av plast dersom du er skeptisk), så er det null problemer med justerbart - det er ihvertfall min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje for og ødlegge tråden til tråd starter her men.

såg nbs hadde nye muttre til og justere med men er det bare og splitte den gamle da eller ???? for den rikker seg ikkje på begge bak demperene framme går det ann og justere dem ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Splitt i vei, men vær forsiktig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite innspill på hva som er mest komfortabelt. Er justerbart stivest nermest uansett eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo demperen som avgjør mest hvor stiv bilen er så det kommer jo ann på hvordan dempere du kjører på senkefjørene det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo demperen som avgjør mest hvor stiv bilen er så det kommer jo ann på hvordan dempere du kjører på senkefjørene det

 

Tenkte nå mest på det oppsettet jeg har skissert i i første post;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superb er bygd på passat sin plattform. Er octavia som er bygd på golf.

 

Passat 3c har samme fjærer og dempere som Golf/A3/Leon/0ctavia : rolleyes

 

Får ikke åpnet denne : klø :

 

Må antagelig registrere deg, det er det verdt IMHO

 

Tenkte nå mest på det oppsettet jeg har skissert i i første post;)

 

Stort sett er høydejusterbart mykere (høyt oppe) da de som regel har kortere dempere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo demperen som avgjør mest hvor stiv bilen er så det kommer jo ann på hvordan dempere du kjører på senkefjørene det

 

Flere ting som spiller inn på kjørekomfort. Stivhet på dempere og fjærer, selvsagt, og på coilovers hvor langt ned fjærene er justert og hvilken kvalitet det er på demperne. Mange coilovers blir skrudd lavt - når fjæra blir skrudd nedover mister den selvsagt endel av forspennet, og blir dermed mykere. Er coiloverne av billigere type er som regel demperne mykere og, da vil man oppleve mer ned- og opp-fjæring samtidig som man bånner demperen - det oppleves som stivt (eller stumpt, er mer korrekt å skrive).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.