Anbefalte innlegg

har hatt problemer med audi'n nå..

 

den har startet, men på høyt turtall så har motor periodevis dødd ut litt, før den plutselig kommer seg opp igjen..

 

fikk et tips om å ha på west frost, så jeg gjorde det, den startet og gikk greit etterpå..

 

prøvde å fyre den igang idag. ville ikke starte..

 

Forslag? pumpa i tanken går.. men den er koblet på egen strøm, fordi den ikke får strøm fra org. ledninger.. styreenheten kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nesten høres ut som diesel pumpa di har tatt kveld :-(

hadde lignenede problem på en golf tdi for mangen år siden og der var det diesel pumpa som plutselig tok helt kveld .

begynte med att det blei dårlig drag i bilen og så begynte den og kutte på høyt turtall å etter det så kutta den både på høyt og lavt turtall til den en dag ikkje startet i heletatt :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. dyrt sikkert... men kan det sammekobles med pumpa baki? siden den ikke får no strøm? er ikke no innslag der rele sitter, men releet klikker hvis jeg setter det et annet sted, så releet er jo ikke gåent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss pumpa bak ikkje går så får den for lite diesel fremme og da brenner du pumpa fremme så der har du nok grunnen din.

sånn strøm greier er eg ikkje så god på så det håper eg noen andre kan gi deg ett svar på viss ikkje så koster det 1450 kr for feilsøkings time hos møller for og finne ut hva som er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa baki er koblet utenom bilens elekstriske, så den går, og bilen gikk også, helt til west frost'n fikk virke i 2 dager.. da ville den ikke fyre i det hele tatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm hva er west frost????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kondensfjerner.. bilen har stått ute i kulda med kvart tank i 5 uker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke ha kondensfjerner i diesel. der har du problemet ditt. det tørrer ut dieselen. du burde også hatt noe 2 takts olje i da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tømme tanken da eller? og pumpe frem ny diesel? ell kan jeg bruke no parafin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde prøvd å tømt tanken. hvilken motor er det? Pumpedyse? Mest sannsynlig har vell pumpedysene tatt kveld. evnt dieselpumpe om den har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

116 BKE motor.

 

Verksted tror kanskje det kan være no feil med motorstyring, men den er på verksted nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er bilen på verksted..

 

Noen har prøvd å åpne boksen i motorrommet der motorstyringa sitter, og ikke fått den tett igjen, så alt av ledninger og releer har brent.. det er feilen..

 

reperasjon er vel heller ikke billig, men mulig forsikringssak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt du fant ut av det hvertfall selv om det ikkje hørtes billig ut nei :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra. men et tips ang den kondensfjerneren du har hatt på er å hive litt 2 takts olje i. pga at den tørrer ut dieselen. bare sånn at du faktisk ikke ødlegger noe når du har fått fikset styreenheten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er tømt, og fylt opp med ny diesel:)

 

hele boksen til motorstyringa, lå i vann...

 

men forsikringsselskapet dekker heldighvis hele reperasjon, regning ble på hele 40 000 : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.