Anbefalte innlegg

Heisann :) har hatt eit ganske irriterendes problem med Golfen min de siste mnd'ene.

Det går ut på at viss jeg starter bilen (i utgangspunktet når det er kaldt) så går den ganske høyt på tomgang. mellom 2-3tusen omdreininger. Slik var den ikke når jeg kjøpte bilen forrige vinter.

ved høsttider så pleide tomgangsturtallet å falle ned til normalt (800) når bilen fikk driftstemp.

Men nå i vinter så forsvinner det, og kommer plutselig tilbake under kjøring, og får da en Cruiscontroll lignende opplevelse, bare med høyt turtall.

 

Motoren det gjelder er en 1.6 forgasser motor med motorkode EZ. Automatchoke.

La merke til i vår/sommer at det var en ledning(en enkel ledning, som går inn i eit stikk, og kommer ut 2 på andre siden) bak/vedsiden av forgasseren som har røket. (har ikke gjort noe med det). Lurte på om noen visste om det kanskje var denne som skapte problemet, eller om det er noe annet??

 

Var litt vanskelig forklart, men kan hende noen av dere skjønner hva jeg mener..

Om det er noen som har peilig på hva det kan være, så er det bare til å skrike ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling på hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve å se hva som skjer hvis du kobler den til?

 

Ellers er det mye bedre med en Weber gasser og manuell choke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordi det er litt for kaldt ute til at eg gidder å prøve :P hehe, neida, kan sikkert prøve det ja :)

skulle gjerne hatt weber ja, men det koster jo litt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å begynne å feilsøke ;)

 

Weber gasser kommer på rundt 3,000,- fra England!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikkje mer? det var jo ikkje så veldig dyrt :)

Men så har eg veldig liten plass til weber gasser på motoren min, eksos, og innsug på samme side, mot torpedoveggen. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamle ford siera og escort hadde weber 32/34 dgav. desse passer fint på golf med rette dyser.

trenge bare ein overgang på innsuget.

 

eg hadde dette på min jetta og det fungerte fint, men fekk aldri tid til å dyse den rett.

 

men det kan være chocken din er def. det er eit varmeelement i den som ryker og da kan du få div turtall svingninger.

 

du har vel den berømte 2e2 piersburg forgasser. er noko dritt. viss du søker så finner du mange tråder om dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du ser det er gått av noen lednigner, disse er der for en grunn. du spør om hjelp siden du ikke gidder og fixe problemet

 

få på igjen ledningene, så skal du se turtallet roer seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 1.6 er det vel normalt en sånn vokstermostat som regulerer turtallet utifra temperaturen også? Var å så på(kjøpe) en bil en gang hvor denne var gåen, hadde en veldig liknende effekt som det du beskriver her. Bilen var nesten umulig å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) Er det vanskelig å bytte det varmeelementet? :) evt. noen guider på det?

 

Har prøvd en "harry" metode på den ledningen (å holde den sammen, mens en annen startet bilen, og det var null forskjell, men eg skal fikse opp i det snarest mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt vokstermostat gir vanligvis ikke så høyt turtall som det er snakk om her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne panseret og førerdøren, sett deg inn i bilen og vri på tenningen, du skal nå høre et klikk fra baksiden av forgasseren.

Mulig du må få en hjelper til å lytte eller slå på tenningen.

Viss du ikke hører lyden sjekk sikring 17 og 18 i sikringsboksen, en av disse er til Choke Overrun valve.

Er sikringene hele må du frem med måleapparatet, eventuelt skifte enheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe merkelig har skjedd :P sjekket sikringene her om dagen og fant ut at sikringen til hornet var gåent, så byttet den med en lik som sto på bakviskeren siden eg ikkje hadde nye, og no går bilen på tomgang igjen, og hornet virker :P win win situation? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.