Montere blokkvarmer på Golf 2

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som har gjort dette før?

Det står en defekt blokkvarmer i bilen min som jeg gjerne skulle ha byttet.

Er det vanskelig å fjerne/banke inn ny?

Tenker mest på dette med å komme til, den sitter jo bak innunder eksosmanifolden. Ser for meg det kan bli vanskelig å svinge hammeren bak der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa elementene bankes ikke inn (lenger)...de skrus fast med en T-bolt som går gjennom elementet. Dette fikser du lett..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa elementene bankes ikke inn (lenger)...de skrus fast med en T-bolt som går gjennom elementet. Dette fikser du lett..:)

Noen elementer slås inn enda desverre.

på passaten min sto det en slik som du beskriver og da jeg kjøpte ny så må den bankes inn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot. men fins den blokkvarmer'n på alle golf motorene???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot. men fins den blokkvarmer'n på alle golf motorene???

er ikke orginal montert nei,men visst du går in på defa.no så finner du til din.

eller noen som selger defa.. bilextra,meca,mekonomen osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen elementer slås inn enda desverre.

på passaten min sto det en slik som du beskriver og da jeg kjøpte ny så må den bankes inn

Ok, det visste jeg ikke. Sorry ;)

Har montert ca 10 defa-blokkvarmere opp gjennom på div vw, audi, mazda, ford og bmw (biler i familien) og alle disse har hatt T-bolt.

Til Vw Boraen ble elementet skrudd fast inntil blokka med pasta på anleggsflatene.

Men hvis det må slås inn på en Golf II så ser jeg for meg at det kan være litt trælsomt ja. Mulig det står i delelista hos Defa om det er med T-bolt..håper det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja noen ha den t bolten det er genialt så skjønner ikke hvorfor de har det som standard..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf 2 er det den typen som må bankes inn i ett av hullene til frostpluggen ja.

Så lurte litt på om det er noen som har gjort det før?

Orker ikke å begynne å demontere travers osv for å få til dette, da klarer jeg meg med kupevarmeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal bruke DEFA 411393 på Golf iflg. http://www.defa.com, det er et element med T-stykke.

Takker!

Det er dog ikke helt riktig for meg, 411107 står som motorvarmer til Golf GTD, GTi, mens denne (411393) er listet bare til Golf som du sier.

MEN, den står listet som alternativ motorvarmer til 411107!

Det gjør saken betraktelig enklere :)

Kansje jeg fikser en liten DIY om jeg får tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg banket inn frostpluggen med og heve bilen på bukker å satt sammen noe langt jeg fikk sneket inn til frostpluggen fra undersinden av golfen. så om du skal banke inn slipper du demontere om du er kreativ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg banket inn frostpluggen med og heve bilen på bukker å satt sammen noe langt jeg fikk sneket inn til frostpluggen fra undersinden av golfen. så om du skal banke inn slipper du demontere om du er kreativ :)

Defa leverer egne "kroker" til å dra ut frostpluggene. Forenkler prosessen betydelig og koster ikke mye..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Kan noen bekrefte at 411393 er riktig blokkvarmer til en 1.6 2ergolf (EZ-motor), blokka er vel lik både GTI og Diesel, men akkurat den motorkoden står ikke listet hos Defa lenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banket inn min fra under bilen på Golf 2 med VR6 også. Sykt trangt, men det gikk etterhvert. Da bør det gå med de fleste andre motorer i den bilen og. ;)

..uten å demontere travers altså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Kan noen bekrefte at 411393 er riktig blokkvarmer til en 1.6 2ergolf (EZ-motor), blokka er vel lik både GTI og Diesel, men akkurat den motorkoden står ikke listet hos Defa lenger...

Om blokka er lik GTi så er det tut å kjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn for the record, dette elementet passer flott i blokka, så er bare dårlig merking fra DEFA sin side :P Oppdaget også at det står Jetta 1.6 84-92, men ikke Golf 1.6 84-92, så burde jo tatt hintet da :P

Da jeg kjøpte mitt element hadde det T-plugg, men det gamle (som sikkert har stått der siden 1983) var banka inn. Trengte litt overtalelse, men så gikk det veggimellom. (Burde kanskje tenkt på at det ville komme kjølevæske ut derfora før jeg la meg under :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.