Startproblemer A6 1.8TQ - Bensinpumpen?

Anbefalte innlegg

Bil: Audi A6 1.8TQ -03 som har rullet ca 150 000

Problem:

Bilen ville ikke starte. Den drar rundt starteren og alt virker normalt, men den tenner ikke. Forsøkte flere ganger uten å få start og til slutt kommer symbolet for olje opp og motorlampen tennes (sjekket oljenivå - OK). Dagen etter fikk jeg start og alt virker normalt: klø : Har kjørt VagCom på bilen men ingen feilmelding dukker opp.

Spørsmål: Kan det være bensinpumpen som begynner å fuske? Eller kan det være releet som starter pumpen? Annet? Noen som har byttet bensinpumpe på denne typen bil før og har noen tips?

Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet mange av disse. De tar som regel kveld rundt 180-240`km.

Får den bensin da? og hører du pumpa starter når du vrir på tenninga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører en summing med det samme jeg vrir om tenningen, men virker som lyden kommer fra motorrom.

Bilen har startet uten problemer siden jeg hadde problemer i forrige uke: klø : Så ikke lett å si hva som var feil.

(Fant i alle fall ut etter en ringerunde at møller var billigere en NBS og mekonomen på ny bensinpumpe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.