hjelp til å finne ut hva som er galt?

Anbefalte innlegg

har den klonkelyden i bilen min venstre fremme, men klarer ikke å finne ut hva det er alene.

mulig hjullager eller noe sånn, men har bare en jekk så jeg får ikke sjekka om det er den som har gått..

a4 TQ b5 98 mod

lyden er der så å si hele tiden og blir bare værre.

men den er ikke der når jeg trykker inn bremsepedalen.

jeg har en tråd om den på teknisk.

hadde vært kjekt om noen kunne ha stilt til disposisjon med hjelp=)

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har den klonkelyden i bilen min venstre fremme, men klarer ikke å finne ut hva det er alene.

mulig hjullager eller noe sånn, men har bare en jekk så jeg får ikke sjekka om det er den som har gått..

a4 TQ b5 98 mod

lyden er der så å si hele tiden og blir bare værre.

men den er ikke der når jeg trykker inn bremsepedalen.

jeg har en tråd om den på teknisk.

hadde vært kjekt om noen kunne ha stilt til disposisjon med hjelp=)

mvh

Vegard

sjekk den fjæra som ligger over bremsecaliperen som skal holde den delen som stempelet fast mot braketen om denne er stram,dette laget en lyd på min bil å da jeg strammet den ble det stille, du ser den fjøra den ligger mot hjulsiden er en tynn stang visst du skjønner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ja det kan jeg gjøre:P får se om jeg skjønner:P om du ikke har bilde:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ja det kan jeg gjøre:P får se om jeg skjønner:P om du ikke har bilde:P

Har ikke bilde men du kjenner om calippern er løs visst rikkler på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bilde men du kjenner om calippern er løs visst rikkler på den

nei fant ikke ut noe da jeg sjekka ved juletider iallefall..

lenge siden den har klonket nå iallefall, mulig det har fiksa seg selv:P?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klonkelyd på audi kan jo være multilink, å er det hjullager vil du isåfall merke det i svinger.

Og for og sjekke om det er hjullager kan du jekke opp bilen og ta tak i dekket øverst og nederst og vippe inn og ut, så kjenner du om det er litt laust.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klonk/knirk forsvinner ofte midlertidig på vinteren med multilink, det høres i hvertfall ike ut som lager, da romler det vanligvis i stedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen skal snart på eu kontroll om en måned eller 2 så får se hva som de finner ut da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten min er basicly samme bilen og det som er blitt beskrevet her er samme som jeg opplevde med Passaten. Var innom Snapdrive Sorgenfri (reklamere litt, siden de fant feilen, retta og sparte meg for en større faktura jeg trodde ville komme) og dem fant feilen som Kim Wiik beskriver.

Siden du nevner at det forsvinner når du bremser, så tyder det på at det er den fjæra. For da klemmes bremsen fast til skiva og det blir det ingen klunkelyd lenger.

For meg var det kun merkbart om jeg kjørte på dårlig hullete vei, eller som nå dårlig brøyta veier med mye søkk og dritt. Kunne også komme i svinger når jeg ga på litt.

/Roy

sjekk den fjæra som ligger over bremsecaliperen som skal holde den delen som stempelet fast mot braketen om denne er stram,dette laget en lyd på min bil å da jeg strammet den ble det stille, du ser den fjøra den ligger mot hjulsiden er en tynn stang visst du skjønner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.