Plattering/anodisering av hjulmuttere

Anbefalte innlegg

Jeg har i tankene å få plattert hjulboltene mine i gull, men sliter med å finne noen som gjøre dette.

 

Har forstått det slik at siden hjulbolter er av stål må de platteres og ikke anodiseres. Stemmer dette? Finnes det evt. brukbare hjulbolter i alu?

 

Hvordan er evt. holdbarheten på plattering? med tanke på at hjulboltene kommer til å bli skrudd av og på noen ganger.

 

Jeg leter egentlig etter et norsk firma som gjør dette, men har dere forslag om noen utenlandske, så skrik ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anodisering er å sette strøm på metall og få det til å ruste. Meget enkelt forklart. Så det er vel ikke tingen på Stål ;)

Derimot på Aluminium så er dette "rustlaget" en beskyttene hinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått svar på mailen jeg sendte, og det eneste dem kunne tilby var gull-galvanisering. Dette var visst litt gult, lilla og blått slik man ser på mange skruer i blant annet motorrom.

 

Jeg vet jo at noen til og med har gullplattert hele forstillinger osv. på show biler. Må da være noen som kan gjøre dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du gjør det egentlig på den tungvinte måten ved å skulle få dette utført som customarbeid, søker du på "gold lug nuts" så kommer det opp veldig mye å få kjøpt, her er ett eksempel:

 

http://www.evasivemotorsports.com/merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=BLOX-BXAC-00104-SSGD&Category_Code=L1

 

blox_gld.jpg

 

Disse er M12, gjengestigning 1,5mm, er vel akkurat det du trenger? Men finnes flere typer i forskjellig utseende om disse ikke faller i smak. Disse var forøvrig i en aluminium/magnesiumlegering for et bra styrke/vektforhold.

 

Høres ut som de du beskrev at de kunne lage til, heller er noe i denne gaten?

lg_SR35OP_NEO_01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har søkt litt rundt på slike muttere, men jeg trenger rund kon noe jeg ikke finner på noen av de.

 

Jeg har nå fått svar fra et firma som leverer hjulmuttere til porsche i alu. Disse kan jeg jo få anodisert, men jeg er usikker på hvor holdbart alu er? noen som har erfaring med alumuttere fra tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sa dem noe om hva slags pris de tok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sa dem noe om hva slags pris de tok?

 

Alu muttrene kostet ca 500,- for 20 stk. Dette er enten helt svarte eller polert alu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.