#1 Skrevet Desember 7, 2011 Hei. Som jeg har nevnt over i tittelen så lurer jeg på om bilen min skal ha rød eller blå? har sett stortsett alt av vag har rød, men vil gjerne være sikker. Så har jeg et lite spørsmål om hvor jeg tapper kjølevæsken til denne bilen? sku gjerne helt på nytt. mvh. vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2011 Bruker altid rød i alutopp ivertfall. Forskjellen er vel holdbarhet og hvor bra den er mot korosjon.. Blå er billig,blir en del avleiring. rød er meget bra mot korosjon og avleiring, er longlife og dyrere.. Er du i tvil om det har vært blå fra før, må du spyle igjennom kjøleanlegget. Blå + rød blir grøt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2011 ok fungerer det greit med den fra biltema, så lenge den er rød? så den het g30 om jeg ikke tar feil. eventuelt mange liter trenger jeg får fylle på nytt? hvor sitter tappeskruen? sorry for mange spm. men har ikke vært noe særlig borti denne type motor før. mvh. vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2011 Er vel g40 de pusher på både møller og bavaria nå. Den er ikke like følsom for rester av andre farger og lager ikke like lett grøt, har jeg blitt fortalt. Har brukt denne på alle mine biler siste fem årene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2011 G40 lager ikke så mye grøt som f.eks G30. G40 er lagt for å kunne blandes litt med andre væsker uten at det skal komme noen avleiringer. Bruk G40, bruker den på alle mine biler, tom min golf 1 fra 1983. Fungerer helt topp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2011 G12 plus - kan blandes med alle typer frostvæske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2011 g12pluss er tingen på møller pr. nå i alle fall =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2011 g12pluss er tingen på møller pr. nå i alle fall =) Er ikke mer enn noen uker siden de pushet på meg G40 på Møller i Molde Hva skiller g12+ og g40? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2011 eventuelt mange liter trenger jeg får fylle på nytt? Hvis du slår inn bilnummeret ditt på Mekonomen.no og går på service, finner du frostvæsketyper der og det står også hvor mange liter du må regne med. hvor sitter tappeskruen? Normalt i nedkant av radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2011 Er ikke mer enn noen uker siden de pushet på meg G40 på Møller i Molde Hva skiller g12+ og g40? Har hatt litt begge deler vi også. Jeg vet ærlig talt ikke jeg. Bare vet de skal dekke behovene til "våre" biler begge deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2011 Har hatt litt begge deler vi også. Jeg vet ærlig talt ikke jeg. Bare vet de skal dekke behovene til "våre" biler begge deler. Egentlig same shit tror jeg altså da de oppfyller akkurat samme kravene virker det som. Sikkert en mikromilliliter av ett eller annet som er forskjellig. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 7, 2011 Castrol sin rød, kan blandes med alt. Billigere enn møller sin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2011 Meca selger en universal, som kan blandes med alt mulig. Peak....et eller annet... Har brukt den i masse år uten problemer.....Har VAG sine koder også..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 8, 2011 g12pluss er tingen på møller pr. nå i alle fall =) Er vel G12 Plus Plus for å være helt korrekt? står det på flaskene våres værtfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 8, 2011 Såvidt jeg kan forstå så er det slik: VW/Audi kode G11 (grønnblå) er det samme som BASF Glysantin G48, og inneholder silikat mot alukorrosjon. VW/Audi kode G12 (fiolett) er silikatfri og bruker i stedet organisk materiale mot alukorrosjon og skal beholde denne virkningen mye lenger. kan ikke blandes med G11. (Blir en syre og klumper seg). VW/Audi G12+ (fremdeles fiolett) er det samme som BASF Glysantin G30, og kan til nød blandes med blå væske. G12++ er det samme som BASF Glysantin G40, en kombinasjon av silikat og organisk, kan også til nød blandes med blå væske. Og så finnes det sikkert væske fra diverse andre leverandører som tilfredsstiller kravene i G1x fra VAG. Og det er ikke sikkert at alt av eldre bilder tåler nyeste klasse væske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 8, 2011 http://www.ec1.se/index2.html - Hva med denne? Har ikke prøvd den selv, men det høres bra ut. Mvh Martin U 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 8, 2011 Takk for svar folka da har jeg noe å gå ut ifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...