Diverse spørsmål vedrørende feilkoder på forvarmer/webasto på Passat 3c.

Anbefalte innlegg

Hoi

 

Må bare få dele frustrasjonen min med noen og ikke minst håpe å få hjelp til å komme igjennom denne vinteren. Har i alle åra siden jeg fikk førekort hatt gamlebiler og igrunn hatt lite problemer med å få start om vinteren, selv ned mot -35 grader har det vært mulig å få start.

 

Så i dag gikk jeg ut for å starte passaten, forøvring en 2008mod 1.9tdi fwd. Glødet 2 ganger av god vane (selvom jeg ikke vet om det har noe for seg på dissa bila? før jeg omsider dyttet nøkkelen helt inn og hørte motoren jobbe.. Neeeeeeeeida, den starter ikke... Venter litt før jeg gjentar prosessen, men neeeida... Ikke nå heller.. Fikk tilslutt starta bilen i dag, men om det skal så mye kjinning til før det starter må jeg legge inn tid til en oslo tur hver morgenfor å ikke tappe batteriet for latterlig mye mer enn jeg får ladet det igjen.

 

I dag var det -13,5minus grad, hvordan blir det når det blir -30?

 

Spørsmålene mine er:

* Er det mulig å gå inn med vagcom og overstyre lengden på glødinga om vintern? Altså justere den så den f.eks gløder dobbelt så lenge før lampa lyser?

* Finnes det motorvarmer kit til disse motorene som IKKE må monteres på blokka? Uaktuelt å demontere halve bilen for å montere blokkvarmer nå.

* Mulig å måle på glødepluggene på en så ny bil?

* Når jeg kjinner gir stopper den å kjinne etter ett visst antall sekunder, mulig å justere lengden på dette fra vagcom?

* Har dobbelt glødinga mi noe for seg?

 

Når sant skal sies starta Hyundai h100 arbeidsbilen min med 2.5diesel fra 97 før jeg rakk å vri nøkkelen helt til høyre ! *ELSK*

 

Ha en ellers god dag alle sammen : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi

 

Må bare få dele frustrasjonen min med noen og ikke minst håpe å få hjelp til å komme igjennom denne vinteren. Har i alle åra siden jeg fikk førekort hatt gamlebiler og igrunn hatt lite problemer med å få start om vinteren, selv ned mot -35 grader har det vært mulig å få start.

 

Så i dag gikk jeg ut for å starte passaten, forøvring en 2008mod 1.9tdi fwd. Glødet 2 ganger av god vane (selvom jeg ikke vet om det har noe for seg på dissa bila? før jeg omsider dyttet nøkkelen helt inn og hørte motoren jobbe.. Neeeeeeeeida, den starter ikke... Venter litt før jeg gjentar prosessen, men neeeida... Ikke nå heller.. Fikk tilslutt starta bilen i dag, men om det skal så mye kjinning til før det starter må jeg legge inn tid til en oslo tur hver morgenfor å ikke tappe batteriet for latterlig mye mer enn jeg får ladet det igjen.

 

I dag var det -13,5minus grad, hvordan blir det når det blir -30?

 

Spørsmålene mine er:

* Er det mulig å gå inn med vagcom og overstyre lengden på glødinga om vintern? Altså justere den så den f.eks gløder dobbelt så lenge før lampa lyser?

* Finnes det motorvarmer kit til disse motorene som IKKE må monteres på blokka? Uaktuelt å demontere halve bilen for å montere blokkvarmer nå.

* Mulig å måle på glødepluggene på en så ny bil?

* Når jeg kjinner gir stopper den å kjinne etter ett visst antall sekunder, mulig å justere lengden på dette fra vagcom?

* Har dobbelt glødinga mi noe for seg?

 

Når sant skal sies starta Hyundai h100 arbeidsbilen min med 2.5diesel fra 97 før jeg rakk å vri nøkkelen helt til høyre ! *ELSK*

 

Ha en ellers god dag alle sammen : vinke :

 

er vel noen plugger som er deffekte hos deg, hadde samme motoren i en touran og kjører slike daglig hele vintern her men ingen som har start problemer uten motorvarmer før rundt -25

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Da er spørsmålet om man kan måle på det på samme måte som man gjør på eldre diesel biler eller om det er noen andre triks for å finne ut hvem og hvor mange som er defekte? Noen som kan fortelle meg motorkoden så jeg får sjekka pris på glødeplugga? 1,9tdi 105hk.

 

Angående motorvarmer, greier jeg meg med slangevarmer? Beste hadde jo vært å oppgradere webastoen, men det er vel fort 15 lapper eller mer hos møller..

 

 

På forhåndd takk for svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vag-com?

 

Defekte glødeplugger kommer opp når du kjører feilkoder på motor. Bytt alle selvfølgelig.

 

Meca varenr. 1035-0250402001 ( Dette er ihvertfall glødeplugg til min A3, som har samme motorkode.)

 

Motorkode: BXE

 

Håper dette hjelper deg litt.

 

Har forøvrig en kompis som har samme problem med sin Passat 3C 1,9tdi. Til tider vanskelig å starte når det nærmer seg minusgrader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men har en kompiss som har, så skal få sjekket det i morgen. Bestiller 4stk nye i morgen.

Blir også til å bestille defa pakke, med blokkvarmer som skrues på bunnpanna.

 

Så får vi tro det blir bedre utover vintern:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var også snakk om at dieselpumpa leverte for lite eller at den rett og slett ikke leverte noe i det hele tatt, men dette fikk vi utelukket.

 

Krysser fingrene for deg imens. Hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo bare ta av hettene fra pluggene og sette en jumpe ledning på + også bare pirke borti toppen på hver plugg så ser du om du får en gnist ! er det dødt er pluggen død ! (i allefall grei å kjapp måte å gjøre det på)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkode på defekt glødeplugg på sylinder 1, 3 og 4 så er vel kanskje ikke så rart den er tungstartet i snaue 15 blå..:)

 

Fikk også opp feilkodene :00943, 01270, 01406, 02251 og 01407.

 

Dette er vel defekt speilvarme og defekt eller låst forvarmer/webasto. Er dette noe jeg får dekt på garanti?

08 modell som har runda 160k.

 

Noen som vet framgangsmåten for å få låst opp igjen forvarmeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på Adaption - kanal 042 og lagre verdi "1".

Gå deretter tilbake og slett feilkoder som ligger lagret.

Da skal den være låst opp, og hvis ingen andre ting er feil da, så skal den starte.....

 

Forøvrig er det mange brennkammer som er byttet på Webasto på 3C på garanti har jeg hørt, også andre komponenter, kjent feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du bruker forbrukerkjøpsloven, så kan du reklamere på alle disse tingene, da dette er ting som er ment å vare minst 5 år.

Dette forutsetter at bilen er solgt ny i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.