#1 Skrevet Desember 7, 2011 Hei. Har ett par g-ladere for salg og så har jeg fått en kjøper på den ene hvor han skal ha G60 laderen på G40 motoren. Hvordan vil dette passe? Er det bare og bytte eller må det byttes braketter osv? Andre ting som må gjøres for å få det til og funke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2011 Må bytte braketter, ladehjul, dyser, chip og lage løsning på returluften. Problemet er at G40 motoren er mye mer en turtallsmotor og får turtall mye raskere enn G60, så du får svingninger på veggene i midtdelen. Med 78mm ladehjul havner du på ca 0,8 bar. Hadde tenkt å gå for 65 mm ca på min, og regnet med 1,6 bar +++ ladetrykk (og overhaling hver 1500-2000 km) K03 eller K04 gir mer effekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2011 Passer braketten fra g60 motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2011 nei, må ha spesialbrakett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2011 OT her. Hva er ca effektøkning når du senker ladhjulet til en G60 til ca 65mm fra 73?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2011 OT her.Hva er ca effektøkning når du senker ladhjulet til en G60 til ca 65mm fra 73?? Med 68 ladehjul lader den 0,9 bar. Gir vell rundt 190 hk, husk du må ha chip tilpasset ladehjulet. Skal du over 190 hk anbefaler dei ofte større dyser.Og mindre ladehjul = kortere intervall på overhaling av g-laderen. Blei litt usikker på det var 190 hk på 68 ladehjul. Men den blir mye mer frisk med 68 ladehjul ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2011 Stemmer med ca 190 hk. Jeg målte 160 på navene med min med 68mm ladehjul og chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...