Ettermontere Cruisecontrol A4 B7

Anbefalte innlegg

Skal ettermontere cruisecontrol på en audi a4 2005 b7 med navi (rns-e) og multifunksjonsratt.

Hva trenger jeg?

Har en hendel til cruisecontrolhendel liggende, men trenger jeg noe mer enn den og nytt rattdeksel under, og vagcom koding?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ettermontere cruisecontrol på en audi a4 2005 b7 med navi (rns-e) og multifunksjonsratt.

Hva trenger jeg?

Har en hendel til cruisecontrolhendel liggende, men trenger jeg noe mer enn den og nytt rattdeksel under, og vagcom koding?

du trenger som du sier selv kun nytt deksel under rattet og koding med vag-com...jeg har selv ettermontert på en B6 og det var grei skuring...MEN du må passe på at du ikke vrir sleperingen på bak rattet når du tar det av.

og for å slippe noen ubehagelige overraskelser fra airbagen så fjerner du minus-polen på batteriet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei da prøver jeg til uka.

Takk for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått montert cruisecontrol her vettu.. Men akkurat hva skal kodes?

Det funker ikke enda.. :P

Var inne på

--16 -- Steering Wheel --> Coding --> endret fra Board computer til Board computer & Cruise installed.

Leste av måleblokk verdiene og jeg ser alle funksjonene på Hendelen.

Er det noen flere styrenheter som må kodes annet enn denne.?

Fikk 2 Feilmeldinger på Steering Wheel etter dette:

Incorrectly Coded Module +

Signaler fra hendelen, urealistisk signal.

Har også sjekket på Måleverdi blokk 66 på --01-- Motor at både bremselysbryter og clutchpedalbryter funker.

Så det var jo ikke bare bare alikevel..

Itillegg ligger det feil på Slepering til Airbag nå...

0058 - Airbag Igniter - Driver side (N95)

001 - Upper limit exceeded - MIL ON

01587 - Igniter 2 for Airbag, Driver Side (N250)

Har googlet litt om dette og funnet ut at det er/blir/kan bli ofte dårlig kontakt i slepering stikket og selve airbaggen?

Prøvde å ta av og på stikket noen ganger og se om jeg fikk kontakt i Måleverdi blokk på Airbaggen uten hell. Noen som har vært borti dette?

Er rep løsning å bytte slepering da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Cruise i orden! Og NÅ la jeg merke til DIY på cruisecontrol.. : bh ::P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men hvordan fikset du airbag-feilen?

Jeg har ettermontert multifunksjonsratt, og har fått den ene airbag-feilen som du hadde etter alt var montert igjen:

01587 - Igniter 2 for Airbag, Driver Side (N250)

Hjeeelp? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.