#1 Skrevet Desember 7, 2011 Hei Skal på etterkontroll (EU-kontroll) i morgen. Fikk feil sist gang på at blinklysene stod på hele tiden, noe de gjør, foran. Dette er jeg selv som har gjort med VAG-COM, men problemet er at jeg ikke har VAG-COM tilgjengelig her nå Er det sansynlig at mekonomen har utstyr som kan kode om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2011 Sannsynlig, men ikke sikkert at de har programvare som gjør at de vet hvilken bit som skal endres, ei heller kunnskap om hvordan man utfører langkoding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2011 Heh, nei blir vel litt for komplisert for dem det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2011 Det varierer nok veldig fra verksted til verksted dette her ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2011 Skal høre med dem i morgen Men disse er temmelig "lokale" og ikke det største jeg har sett, så spørs.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2011 Får du ikke godkjent bilen med US-blinklys? De lyser vel sterkere ved blinklys? Event. kan du jo nappe ut de vanlige parklys-pærene. Da skal vel bilen gå igjennom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2011 Stussa på det selv, men han mente hardnakka at det var en feil.. Skal snakke mer med dem i morgen Lyser betydelig sterkere når de blinker ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2011 Det er vell en regel som sier at det skal være KUN to parklys og de har ikke lov å være oransj og dermed per. def. ulovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2011 ...men det er jo lov med markeringslys såfremt de ikke lyser rett frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2011 Ja, men da snakker vi som på volvo s40/v40?? Personlig syns jeg det blir litt vell "amerikansk". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2011 Hva heter feilkoden og er det 1'er- eller 2'er-feil? Det kan settes begge deler på dette iht. kontrollveiledningen. Har du fått 1'er trenger du ikke å gjøre noe med det. Er det 2'er kan du faktisk strengt tatt ta ut pærene og vise bilen, for feil antall retningslys (byråkratspråk for gåen pære) er 1'er-feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 7, 2011 Jeg fikk 2'er feil på det, men et kjempetips å bare koble dem ut da! Men kan man ha flere 1'er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 8, 2011 Trulig klarer ikkje mekonomen verkstedene dette. Mekonomen testeren dei bruker er ikkje spesielt bra, og klarer stort sett å lese og slette feilkoder, ikkje mykje aktivasjoner, koding etc. Noko er der selfølgelig. Eg har solgt mykje VCDS til mekonomen samt også "bedre" multi diag system. Så er du heldig så har verkstedet det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 8, 2011 Hei Vidar Lenge siden sist forresten Nei kommer fra verkstedet nå. Virket ikke som de helt visste hva langkoding var, såe.. Men de var enige til slutt i at disse blinklysene var en enerfeil, men først når jeg sa: plukk pærene ut da, så har dere en ener-feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...