Kan Mekonomen gjøre dette? Kode blinklys

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på etterkontroll (EU-kontroll) i morgen. Fikk feil sist gang på at blinklysene stod på hele tiden, noe de gjør, foran. Dette er jeg selv som har gjort med VAG-COM, men problemet er at jeg ikke har VAG-COM tilgjengelig her nå :(

Er det sansynlig at mekonomen har utstyr som kan kode om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynlig, men ikke sikkert at de har programvare som gjør at de vet hvilken bit som skal endres, ei heller kunnskap om hvordan man utfører langkoding.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, nei blir vel litt for komplisert for dem det... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer nok veldig fra verksted til verksted dette her !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal høre med dem i morgen :) Men disse er temmelig "lokale" og ikke det største jeg har sett, så spørs....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du ikke godkjent bilen med US-blinklys? De lyser vel sterkere ved blinklys?

Event. kan du jo nappe ut de vanlige parklys-pærene. Da skal vel bilen gå igjennom? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stussa på det selv, men han mente hardnakka at det var en feil.. Skal snakke mer med dem i morgen :)

Lyser betydelig sterkere når de blinker ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell en regel som sier at det skal være KUN to parklys og de har ikke lov å være oransj og dermed per. def. ulovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men det er jo lov med markeringslys såfremt de ikke lyser rett frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men da snakker vi som på volvo s40/v40?? Personlig syns jeg det blir litt vell "amerikansk".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva heter feilkoden og er det 1'er- eller 2'er-feil? Det kan settes begge deler på dette iht. kontrollveiledningen. Har du fått 1'er trenger du ikke å gjøre noe med det. Er det 2'er kan du faktisk strengt tatt ta ut pærene og vise bilen, for feil antall retningslys (byråkratspråk for gåen pære) er 1'er-feil.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk 2'er feil på det, men et kjempetips å bare koble dem ut da! :D Men kan man ha flere 1'er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trulig klarer ikkje mekonomen verkstedene dette. Mekonomen testeren dei bruker er ikkje spesielt bra, og klarer stort sett å lese og slette feilkoder, ikkje mykje aktivasjoner, koding etc. Noko er der selfølgelig.

Eg har solgt mykje VCDS til mekonomen samt også "bedre" multi diag system. Så er du heldig så har verkstedet det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vidar

Lenge siden sist forresten :)

Nei kommer fra verkstedet nå. Virket ikke som de helt visste hva langkoding var, såe.. :) Men de var enige til slutt i at disse blinklysene var en enerfeil, men først når jeg sa: plukk pærene ut da, så har dere en ener-feil.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.