#1 Skrevet Desember 7, 2011 Hei Bilen starter ikke når jeg kinner, men med en gang jeg slipper startmotoren og lar nøkkelen dette tilbake til on stillingen hoster den seg fint igang.. Hjelp? 88 mod med forgassermotor og quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2011 Koble ifra stikket som går inn på tenningslås. Bruk egnet verktøy for å vir over inni stikket. Fungerer det da? Kan hende du har et utslitt sluttstykke på tenningslås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2011 Støtter meg til Freddy's teori. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2011 En annen ting, når du slipper nøkkelen slik at den går tilbake til tenning, startmotoren stopper som normalt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2011 kan du utdype litt mer hva du mener med å vri over stikket? har ikke vært borti tenningslåsen før. Har lagt opp 12v direkte ifra pluss til coilen nå. Med bryter. Lurer på om det er hjernen som ikke får strøm under oppstart, er det det feil på stikket kan gi utslag på? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2011 startmotoren stopper kontant ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2011 kanksje en ide og måle spenning over coil, mens man kinner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2011 kan du utdype litt mer hva du mener med å vri over stikket? har ikke vært borti tenningslåsen før.Har lagt opp 12v direkte ifra pluss til coilen nå. Med bryter. Lurer på om det er hjernen som ikke får strøm under oppstart, er det det feil på stikket kan gi utslag på? Takk for svar! Gikk litt fort i går tydligvis (ser det nå, når jeg ser på vedlagt bilde). Det du må gjøre er å lage deg ett par 10-15cm lange ledninger som du bruker til å "tyvkoble" med. Det er stor mulighet for at del #1 på bildet er utslitt. Dette vil du finne ut om du "tyvkobler" på del #6 (#6 er stikket inn på tenningslås). Hvis bilen starter som normalt da, er #1 utslitt. Denne delen er en del som byttes på mangen eldre biler, har selv måtte bytte på min 96 modell Golf. Hvilke ledninger du må tyvkoble, vet jeg desverre ikke, men en kan jo prøve seg litt frem. Jord er jo som regel lett å finne på farge (brun eller sort). En annen ting er at det kan være like greit å bytte denne delen med det samme, koster ikke mangen kronene i grunn. Med rett verktøy så er det ikke noe problem å bytte denne. Jeg måtte av med hele tenningslåsen på golfen, regner med du også må det. Men som sagt, ikke noe problem å få til med rett verktøy. I korte trekk så må du av med diverse deksler, ratt, visker/blinkarmer og tenningslås. Mulig du har en adapter-hylse på rattstammen til rattet, det er denne som er litt dritt å få av. Men om du kjøper verktøyet som på bilde, går det nok lett! Nå kjenner ikke jeg til hvordan det er på din bil, jeg har kun vært borti Golf 2 og 3, så det kan jo hende det er noen forskjelder ute å går. Ligger noen tråder ang dette, så søk litt, så finner du litt mer info om du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2011 Det er 99% sikkert bakstykket som er defekt! Er skiftet på 15 minutter og koster ikke mange kronene. Har laget en DIY for dette her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-og-tenningslas-b3-b4-c3-c4.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 8, 2011 Se der ja, en som har "litt" bedre greie på Audi enn det jeg har. Jeg bommet jo bare "litt" da. Men nå blir det orden på det! Vel, jeg får trøste meg med at det er nå ihvertfall bedre å svare bittelitt rett, enn å ikke svare i det hele tatt. Fin DIY, Hermann! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 31, 2011 Tusen takk for all hjelp!! Det kostet 450kr på møller for nytt sluttstykke. Så jeg la opp 2 lampebrytere og koblet om hele tenningen igjennom de. Bilen ble lettere å starte, men starteren må ennå slippes for å få start... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...