dekkdimensjon til 10,5*20" felger

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har handlet meg 10,5*20 felger som jeg skal ha på bilen.

Er litt i tvil ang hvilken dekkdimensjon som vil fungere best her. Orginal dimensjon er 255/40-19.

Heller mest mot 255/35-20, men jeg er redd for at det kanskje blir litt mye strekk. Ville 275/30-20 vært en bedre dimensjon? Er samtidig redd for at det gir mere sporing, eller blir dekka da så breie at de går over sporene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bil skal dette på da? A8n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke mye strekk med 255 på 10,5" da. Blir ca 1,2 cm strekk. Så hver dekkside strekker bare 6 mm. Kommer ikke til å se at det strekker engang. Kommer bare til å se ut som rekke vegger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser i hvertfall 275-30 R19 ut på 10.5" felg :

 

10.5_275_30_R19_595.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har handlet meg 10,5*20 felger som jeg skal ha på bilen.

Er litt i tvil ang hvilken dekkdimensjon som vil fungere best her. Orginal dimensjon er 255/40-19.

Heller mest mot 255/35-20, men jeg er redd for at det kanskje blir litt mye strekk. Ville 275/30-20 vært en bedre dimensjon? Er samtidig redd for at det gir mere sporing, eller blir dekka da så breie at de går over sporene?

 

Ville valgt 285 eller 295/30 hvis ikke offsetet på felgen er slik at den havner veldig langt ut. Hvis det er god plass i hjulhuset til felgen, så er jo strekte dekk ganske unødvendig. Tror de nevnte dimensjoner går fint på A8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke 285 og 295 bli litt for store mtp rulleomkrets? Skal vel være godt med plass i hjulbuene. Tror 275 bli bra jeg. Biitelitt dekkstrekk. Eneste er sporinga vet ikke om den blir bedre eller værre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke 285 og 295 bli litt for store mtp rulleomkrets? Skal vel være godt med plass i hjulbuene. Tror 275 bli bra jeg. Biitelitt dekkstrekk. Eneste er sporinga vet ikke om den blir bedre eller værre ?

 

285 eller 295/30 er vel omtrent like stort som 255/35. Vet ikke om du mener 275/35 eller 275/30, siste blir vel bittelitt lite, første bittelitt stort.

 

Er det ingen med A8 som har bilder eller erfaringer fra tilsvarende komb. her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal visstnok være 255/35-20 på 10,5" felg.

 

IMG_0432%20copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

285/25-20 på 10,5

 

Bakre felg

E-Class-5056.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10.5x20 size with 295/25 R20er Vredestein tyres

 

audi-a5-cabrio-by-se-24_800x0w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett dette, klarer nesten ikke å se noe forskjell i strekken jeg?

så enten: 255/35-20 eller 285/30-20 blir riktig mtp orginal rulleomkrets. Får begynne å leite etter dekk da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 245/35-20 på mine 10x20" , blir litt strekk men jeg synes egentlig bare det så greit ut ..

 

 

photo5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan oppdatere med at jeg gikk for yokohama advan sport 285/30-20. Mulig dette dekket er veldig "bredt" i forhold til andre merker, men det ble i allefall helt rette sider. Egentlig akkurat slik min intensjon var, tror nok det hadde gått fint med 255 også uten den mest ekstreme strekken.

Når det gjelder støy/sporing var det ganske markant når jeg gikk fra 235/50-18 vinterdekk og over til disse, men er jo snakk om to forskjellige gummiblandinger og dimensjoner

20120305_153110.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt! Kan man unngå dekkstrekk er det aller beste løsning.

Hvordan er plassen i skjermene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste grunnen til dekkstrekk må jo være at man spacer felgene lengre ut, men dette er en bruksbil så rette dekksider er jo det beste.

 

Er ikke mer enn det burde være vil jeg si. Kan tenke meg ca 7mm til innerskjermstoffet og ca 1,5cm til skjermen bak, foran er det noe mere plass. Innover har jeg ikke sjekket så nøye, men så ut til det var mer enn god nok plass der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.