Problem med original bixenon

Anbefalte innlegg

Bilen er en 02 passat 3bg med orginal bi xenon og orginale pærer som var byttet for ca 2 år siden.

 

Problemet er at høyre pære ikke tenner når jeg starter bilen, men om jeg vrir lysbryter fram og tilbake 2 til 6 ganger så tenner høyre pære.

 

Er det da bryter som er gåen? Eller er det tenneren?

Merker også at høyre pære lyser ikke like lyst som den venstre, men det er ikke mye forskjell.

 

Takker for alle svar :)

 

Mvh

Andrè Gjerdin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en del om ditta på a4. Der e de ballasten som laga problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet på min,og der var det dårlig kontakt mellom pære og sokkel...bytt om høyre og venstre og se om problemet flytter seg?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at det blinker i ca 1sek på høyre side når pæren ikke tenner.

Når høyre pære har vært på en stund, så tenner den hvær gang, men om høyre pære har vært av en god stund så tenner ikke pæren lengere.

 

Det er også lillaskjær aktig farge i høyre pære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest en del om ditta på a4. Der e de ballasten som laga problemet.

 

Hva koster ballasten? Hvor kan jeg kjøpe den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet på min,og der var det dårlig kontakt mellom pære og sokkel...bytt om høyre og venstre og se om problemet flytter seg?..

 

Må vel av med front fanger og ut med lykta for å komme til pæra så tenkte jeg skulle være ganske sikker på problemet før jeg begynner og skru.

 

Noen som kan linke meg en DIY på lyspære skift til min bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer vel til pæra...for å komme til ballasten du må ha ut lykta for å få tak i...det at den blinker når den tenner er normalt,det er da ganske sikkert pæra som ikke klarer å stabilisere seg når den får strøm...kan være dårlig kontakt,kan være pæra som har ryki...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat nye pærer. Da køddet den ene seg, slo seg på på 3-6 forsøket. Nye pærer ble montert, og alt bra. Så det er mulig det er pæren som er problemet. Tom Are her på forumet tar 280,- for et sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat nye pærer. Da køddet den ene seg, slo seg på på 3-6 forsøket. Nye pærer ble montert, og alt bra. Så det er mulig det er pæren som er problemet. Tom Are her på forumet tar 280,- for et sett.

 

Hmm. Snakket med det lokale VW verkstedet dær pærene var byttet for 2 år siden og de sa at det var 3 års garanti på pærene og da bytter de pæren uten kostnad. Men om det var tenneren som var årsaken så måtte jeg betale for jobben + tenner.

 

Kjipt å levere inn bilen om det viser seg at tenneren er problemet.

 

Har litt lilla farge i den pæra som fusker, kan det være indikasjon på at det er pæren som er defekt? eller kan det være dårlig kontakt eller tenner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Snakket med det lokale VW verkstedet dær pærene var byttet for 2 år siden og de sa at det var 3 års garanti på pærene og da bytter de pæren uten kostnad. Men om det var tenneren som var årsaken så måtte jeg betale for jobben + tenner.

 

Kjipt å levere inn bilen om det viser seg at tenneren er problemet.

 

Har litt lilla farge i den pæra som fusker, kan det være indikasjon på at det er pæren som er defekt? eller kan det være dårlig kontakt eller tenner?

 

Om det viser seg at det ikke er pæren, så får du en heftig regning. Orginal tenner koster vel fort 5K tror jeg. Lilla farge er indikasjon på at pæren er dårlig ja, MEN(!) kan vel gjerne være tenneren, jeg tør ikke påstå noe 100%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det viser seg at det ikke er pæren, så får du en heftig regning. Orginal tenner koster vel fort 5K tror jeg. Lilla farge er indikasjon på at pæren er dårlig ja, MEN(!) kan vel gjerne være tenneren, jeg tør ikke påstå noe 100%.

 

Ok takker så mye for svar.

Tror jeg bare kjøper meg et sett med 6000K pærer og bytter til de i første omgang. blir vel billigste måte å feilsøke på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker så mye for svar.

Tror jeg bare kjøper meg et sett med 6000K pærer og bytter til de i første omgang. blir vel billigste måte å feilsøke på :)

 

Det er nok billigst ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæren lyse bare mere og mere lilla, samt at den begynte å tenne oftere, så tok sjangsen på at det var pæra som var defekt.

 

Leverte inn bilen på verksted, de bytta pæra på garanti uten noen kostnad og nå funker det gull :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott service du får på gammelbilen :) var greit at jeg kostet på den å kjøpte orginal pærer,fra forhandler men byttet selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott service du får på gammelbilen :) var greit at jeg kostet på den å kjøpte orginal pærer,fra forhandler men byttet selv:)

 

Servicen på Johnsen bil er jeg storfornøyd med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.