Dekk dimensjon og ET på 18*8 ET48 felger til S6 C4 Avant

Anbefalte innlegg

Fått tak i et sett felger 8x18 ET48. Lurer litt på hva som blir det peneste med tanke på dekk dimensjon og ET. Planen er også H&R 40mm senk.

 

Sett noen 8,5x19 ET35 med 235/35/19 som jeg syns satt som et skudd i hjulbuen på tilsvarende bil.

 

Så jeg vurderer 25mm spacer for å få ET23 og 215/40/18 dekk for kanskje å få litt strekk?

 

Kommer dette til å se bra ut, eller blir det for pinglete med 215 dekk på en så stor bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tak i et sett felger 8x18 ET47. Lurer litt på hva som blir det peneste med tanke på dekk dimensjon og ET. Planen er også H&R 40mm senk.

 

Sett noen 8,5x19 ET35 med 235/35/19 som jeg syns satt som et skudd i hjulbuen på tilsvarende bil.

 

Så jeg vurderer 25mm spacer for å få ET22 og 215/40/18 dekk for kanskje å få litt strekk?

 

Kommer dette til å se bra ut, eller blir det for pinglete med 215 dekk på en så stor bil?

 

12-15mm spacer og 235/40 18, smakk! :)

 

Ikke noe poeng å først space ut felgene og så sette på smale dekk for å komme innenfor skjermene igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12-15mm spacer og 235/40 18, smakk! :)

 

Ikke noe poeng å først space ut felgene og så sette på smale dekk for å komme innenfor skjermene igjen.

 

Tror ikke jeg trenger smale dekk for å få dekkene inn under skjermen igjen med ET23 på 8" felg. Kanskje det går med 235/40 dekk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg trenger smale dekk for å få dekkene inn under skjermen igjen med ET22 på 8" felg. Kanskje det går med 235/40 dekk også.

 

Ok, da ville jeg satt på 235 dekkene og så testet ut hvor du vil ha hjulene på bilen før du bestiller spacere i ønsket dim. Men det kan se litt rart ut med hjulet for langt ut også da, da hadde det generelt vært bedre at hjulet bygde langt ut pga at felgen var bred, ikke bare spacet ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da ville jeg satt på 235 dekkene og så testet ut hvor du vil ha hjulene på bilen før du bestiller spacere i ønsket dim. Men det kan se litt rart ut med hjulet for langt ut også da, da hadde det generelt vært bedre at hjulet bygde langt ut pga at felgen var bred, ikke bare spacet ut.

 

Skjønner, men tror jeg må space uansett. ET48 tror jeg kommer for langt inn i hjulbuen og kommer kanskje til å ta i kalipperen.!

 

Takker for tilbakemelding :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, men tror jeg må space uansett. ET47 tror jeg kommer for langt inn i hjulbuen og kommer kanskje til å ta i kalipperen.

 

Takker for tilbakemelding :)

 

Ja du må ha spacare, i hvertfall ned til ca ET35, men en test vil avgjøre om du liker f.eks ET37 eller 27 best før du kjøper spacere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 blir helt jalla, det kommer til å se grusomt ut siden rulleomkretsen blir mye mindre enn originalt. 225/40 eller aller helst 235/40 er det som fungerer bra og ser bra ut. Og IKKE kjøp jalladekk av billigste sort, det er omtrent en fornærmelse for bilen å måtte rulle rundt på noe så ubrukelig i tillegg til at veigrepet er elendig og ofte direkte trafikkfarlig. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 blir helt jalla, det kommer til å se grusomt ut siden rulleomkretsen blir mye mindre enn originalt. 225/40 eller aller helst 235/40 er det som fungerer bra og ser bra ut. Og IKKE kjøp jalladekk av billigste sort, det er omtrent en fornærmelse for bilen å måtte rulle rundt på noe så ubrukelig i tillegg til at veigrepet er elendig og ofte direkte trafikkfarlig. ;)

 

Egentlig enig med deg med 215/40, men syns Fredrik sin 100 ser langt i fra feil ut med den dimensjonen. Nå er den godt senket også da, så det har vell litt å si :)http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=182224&page=12&highlight=c4. Kjørt med Linglong dekk så vet hva farlige dekk er ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal man ha så små hjul må bilen senkes langt mer enn det som er tilrådelig ut fra både kjøreegenskaper og bruksverdi. Skal man ha et kompromiss som både ser ok ut og er greit å kjøre med er moderat senk og standard rulleomkrets mer å anbefale. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ble resultatet med 8x18 ET48 225/40 dekk og 20mm spacer :)

 

IMG_1331.jpg

 

IMG_1332.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.