#1 Skrevet Desember 10, 2011 Hei. Endelig har jeg kommet meg inn på dette forumet Jeg har et problem med min kjære Audi A6 2,5 tdi v6 99 modell. Etter bilen har stått parkert en liten stund, så er ikke turboen helt med i starten. Den gir noe dårlig trykk til å begynne med. Hvis jeg gir godt med gass på de første girene så er turboen normalt med over hele registeret helt til jeg parkerer neste gang. Hva kan dette være egentlig? Akkurat som at en må "jobbe opp" trykket hver gang den har stått litt. Håper noen har mulighet for svar på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2011 Sjekk om Wastegate mekanismen henger, er vel ikke uvanlig at de er kokset fast sånn at Wastegate ikke stenger skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2011 Velkommen til forumet Henger meg på Wastegate teorien jeg og. Prøv å demontere den og rengjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2011 Velkommen på forumet forresten ja, medlem siden neste år? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2011 er vel ikke så mye wastegate på disse, men tror nok heller at det er VNT-mekanismen som trenger litt pleie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2011 er vel ikke så mye wastegate på disse, men tror nok heller at det er VNT-mekanismen som trenger litt pleie like fult så er det fare for en treghet på mekanismen på lik linje som wastegate turboer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2011 okei. Takk for svar. Kan jeg spørre, hvor finner jeg vnt-mekanismen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2011 Mener dere at det kan være staget som er "jammed"? Kanskje få smøre opp denne noe? Noen som har gjort dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2011 Hvordan er mulighetene for å sette i en friskere turbo? Denne er noe chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2011 Mulig programvaren din har en begrensning av turbotrykk ved kald motor:) bare en tanke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 11, 2011 Ja, ikke vet jeg.... Tenkte jeg skulle skru ut turboen i morgen og rengjøre den og moe opp delene. Hva er best å bruke av rengjøringsprodukt for å rengjøre turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 11, 2011 Nå er ikke dette ett svar men mer ett spørsmål . Er det ok å vaske turboen med bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 12, 2011 Var hos Møller idag og der fikk jeg info fra en på verkstedet at de pleide å bruke diesel eller parafin til rengjøring av turbo. Tok meg en telefon til GIK Turbo og han lo litt da jeg nevnte problemene. Han spurte med en gang om det var en ny vakumklokke jeg skulle ha. Disse er et svakt punkt med tanke på hvor de er plassert i forhold til varmeutvikling. Problemet er at pakningen inne i vakumklokka kan smelte og skaper da lekasje. Problemet er jo også at en får ikke disse løst hos leverandør men GIK Turbo har fått så mange etterspørsler etter disse at de skaffer disse. Så nå må jeg se å få lånt meg en trykktester for å sjekke klokka. Tar nok turen ned i garasjen og røsker ut turboen for grundig sjekk innvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...