#1 Skrevet Desember 11, 2011 Heisann, I det siste har jeg merket at det kommer en svak skrapelyd ved girskifte fra 1 til 2,3,4,5,6 (jepp - jeg måtte teste alle girene). Det skjer ikke hver eneste gang jeg girer, men ofte nok til at jeg blir litt urolig mtp. alle problemene som er meldt med A4 B8.. Jeg hadde akkurat den samme lyden på Golf 5ern min, og der fikset jeg det slik: - etter tips fra Hamax Auto - -skiftet girolje Jeg har garanti, både fabrikk og bruktbil fra Møller Forus, så det er ikke noe problem regner jeg med - men før jeg ber om time, tenkte jeg bare å høre her først. Håper noen har noen tanker :-) Hilsen, Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2011 Ifølge Møller skal er det vel ikke noe interval på girolje skift (på manuell kasse). Men alle mekanikerne jeg har snakket med sier det motsatte. Få bytta olja på kassen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2011 Det er vel i prinsippet følgende muligheter: - clutch løser ikke fullstendig ut - dårlige syncringer i hele kassa (ikke så sannsynlig hvis det gjelder til/fra alle gir) - dårlig eller ofr lite olje (og dette i seg selv kan forsterke/tydeliggjøre påbegynte feil som nevnt over) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2011 Takk for tilbakemeldinger! Det er kun fra første til alle andre gir, f.eks andre til tredje gir ikke noe lyd. Syncring tenkte jeg på selv også. Jeg tar å ringer Hamax Auto (møller hønefoss) i morgen og setter meg opp på en giroljeskift i første omgang. (eller det heller en idè å la de titte på problemet selv for en kanskje utbedring - i og med det du nevner at det kan være påbegynte feil). Synes ikke det er helt bra at en 2 år gammel bil har slike skavanker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2011 Sikker på at lyden kommer idet du girer? Og ikke når clutchen trås inn?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2011 Med sånne problemer på en så ny bil ville jeg ikke brydd meg om å sørge for noen reparasjoner selv... Ville levert inn bilen til Hamax som en garantisak... Stortsett greit å la forhandler ta hånd om hele problemet hvis du har tenkt å få det på garantien vel? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2011 Sikker på at lyden kommer idet du girer? Og ikke når clutchen trås inn?? Er relativt sikker på at det er ved giring, ja. Time er bestilt for morgendagen, så da håper jeg på det beste! Sier i fra her hva utfallet ble:-) Hilsen, Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2011 Er relativt sikker på at det er ved giring, ja. Time er bestilt for morgendagen, så da håper jeg på det beste! Sier i fra her hva utfallet ble:-) Hilsen, Vegard Hvordan gikk denne saken her??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2012 Det gikk helt fint! Nå er lyd borte, og jeg er igjen delvis fornøyd:-) delvis? Ja, for dette burde ikke skje på så sykt dyre biler in the first place... Anyway, det gjorde susen - syncring osv er inntakt, men oljen er skifta til Omega. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2012 Hvem byttet til Omega olje? Møller? Jeg har vært på tanken selv med min 2010 Allroad. Ikke det at giringa er vond, men en 2005 A3 1,6 girer mykere! Også har jeg veldig god erfaring med Omega olje fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2012 Ja, Hamax gjorde dette for meg - etter ønske, da jeg har gode erfaringer med Omega fra før. Det hjalp for meg, og kassa føles helt annerledes - og helt riktig. Ikke så treig, seig osv.. Ligner på madammens 1.8tsq nå:-) Anbefales! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2012 Hva heter / er betegnelsen på denne olja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 2, 2012 Kunne du delt med oss hviken olje dette var Omega XX?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 2, 2012 Etter hva jeg kan se så er han ikke medlem her lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...