#1 Skrevet Desember 11, 2011 Skal overhale et coilover sett med nye innsats dempere osv. Ønsker å forberede dette på best mulig måte så trenger litt tips her. Ettersom det ikke er støvhetter på det orginalt har jeg lyst å lage til en skikkelig patent som duger. Har tenkt litt på å bruke en sykkelslange feks og stripse fast over hele armen slik at det ikke slipper til noe dritt her. Kommer også til å bruke feks. molycote og bruke rundt toppen av innsats demperen for å tette skikkelig her slik at det ikke trekker inn vann. Bør jeg også lage hull i sylinderen slik at hvis/når det kommer fuktighet inn her så vil dette drenere fremfor å gjerne fryse på vinteren og i verstefall frostsprenge? Rundt gjengepartiet kommer jeg til å isolere både justeringsmuttre og gjenger med molycote. Lurer litt på om jeg gjerne også bør bruke noe for å beskytte bedre med her. Gjerne noe av gummi som jeg kan trekke over hele fjærene og nedover fjærbeinet? Overkill rally stuk Innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2011 Viktigste på FK sine sett (andre har dette merkelig nok) er at du setter på støvhetter, normalt så skal de orginale passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2011 Finn en grei tannstang mansjett Dem går ofte på innsiden av fjøra vertfall .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2011 Finn en grei tannstang mansjett Dem går ofte på innsiden av fjøra vertfall .. Og det har jeg liggende finni, minn meg på det så tar jeg med en senere i dag så kan vi jo teste på en demper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 12, 2011 Viktigste på FK sine sett (andre har dette merkelig nok) er at du setter på støvhetter, normalt så skal de orginale passe. Ny info? Syns å ha lest i en drøss eldre tråder at du har skrevet at FK ikke trenger dette siden de kommer uten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 12, 2011 Ny info? Syns å ha lest i en drøss eldre tråder at du har skrevet at FK ikke trenger dette siden de kommer uten? Ja, det er jo en grunn til at vi kuttet FK. Vi har jo bare formidlet det de har fortalt, vet ikke 100% om det er d som er problemet men vil tro det. Du vet det Alexander Stamsaas at over litt tid så samler man seg endel erfaringer og bruker dette. Dessuten så fikk vel du en demper dekket uten å ha kjøpt settet her engang, så hva er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2011 Skal overhale et coilover sett med nye innsats dempere osv. Ønsker å forberede dette på best mulig måte så trenger litt tips her. Ettersom det ikke er støvhetter på det orginalt har jeg lyst å lage til en skikkelig patent som duger. Har tenkt litt på å bruke en sykkelslange feks og stripse fast over hele armen slik at det ikke slipper til noe dritt her. Kommer også til å bruke feks. molycote og bruke rundt toppen av innsats demperen for å tette skikkelig her slik at det ikke trekker inn vann. Bør jeg også lage hull i sylinderen slik at hvis/når det kommer fuktighet inn her så vil dette drenere fremfor å gjerne fryse på vinteren og i verstefall frostsprenge? Rundt gjengepartiet kommer jeg til å isolere både justeringsmuttre og gjenger med molycote. Lurer litt på om jeg gjerne også bør bruke noe for å beskytte bedre med her. Gjerne noe av gummi som jeg kan trekke over hele fjærene og nedover fjærbeinet? Overkill rally stuk Innspill? Alt det du skriver at du skal gjøre her for å forbedre levetiden, er jo bare tull. Er jo bare å kjøre som folk, så holder FK coilovers evig! Eller har du virkelig endret mening? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2011 Alt det du skriver at du skal gjøre her for å forbedre levetiden, er jo bare tull. Er jo bare å kjøre som folk, så holder FK coilovers evig! Eller har du virkelig endret mening? Jeg tror jeg vet hva som skjer, eller har iallefall en mening om det. Her på berget saltes veiene og tillegg er det mye grus, stein og markmus i vegbanen. Hvis den markmusa spretter opp på demperstanga med tanna slik at emaljen løsner så vil det bli en ugjevn flate som gnisser på pakningen rundt demperstanga. Dermed så ryker den og demperen begynner å lekke. Det er hva jeg tror kan skje, når man ser på andre produsenter så er det støvkapper på alle de leverandørene vi har. Vi tok dette opp med FK allerede i begynnelsen men de mente at det ikke spilte noen rolle uansett om man hadde kappe på eller ikke. Jeg tror den egentlige grunnen er at FK ville spare penger... Men det er hva JEG tror... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2011 Alt det du skriver at du skal gjøre her for å forbedre levetiden, er jo bare tull. Er jo bare å kjøre som folk, så holder FK coilovers evig! Eller har du virkelig endret mening? Nå vet jeg at jeg skulle visst hva du ville frem til, men må ærlig innrømme jeg ikke har det så friskt i minne. Det var spørsmål om produksjonsfeil og begge demperene som røyk? Og sansynligheten for at begge demperene skulle ha samme feil var veldig liten. Uansett som allerede nevnt her vet vi av erfaring at disse ikke holder det de lover og jeg ønsker derfor å forlenge levetiden på de så godt jeg kan frem til jeg handler meg et skikkelig sett. FYI går det gamle König sport settet mitt fremdeles uten støvhetter langs norske saltede veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2011 Ang. å hindre frostsprenging: I monteringsanvisninga til Koni (innsatsdempere i org. fjærbein) står det at man skal helle frostvæske i fjærbeinshylsa før demperinnsatsen settes inn - hvilket jeg naturligvis alltid pliktoppfyllende har gjort:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2011 Ja, det er jo en grunn til at vi kuttet FK. Vi har jo bare formidlet det de har fortalt, vet ikke 100% om det er d som er problemet men vil tro det. Du vet det Alexander Stamsaas at over litt tid så samler man seg endel erfaringer og bruker dette. Dessuten så fikk vel du en demper dekket uten å ha kjøpt settet her engang, så hva er problemet? Hvem har sagt at det er et problem? jo det er vel du Håkon Sandberg. Jeg spurte jo bare om det var kommet ny info siden sist. Det stemmer det at du fikset ny garantidemper etter jeg spurte om å kjøpe en, og det har jeg også takket for, men må vel få spørre et spørsmål for det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2011 Hvem har sagt at det er et problem? jo det er vel du Håkon Sandberg. Jeg spurte jo bare om det var kommet ny info siden sist. Det stemmer det at du fikset ny garantidemper etter jeg spurte om å kjøpe en, og det har jeg også takket for, men må vel få spørre et spørsmål for det?? Vel, da får du formulere spørsmålene dine anderledes Alexander Stamsaas... Du fremlegger det som om det er et problem, spesielt siden jeg har hatt noen diskusjoner med deg ang. dette tidligere. Ref. Spax som ikke senket nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2011 Eller at du Håkon må lære deg å være litt mere ydmyk når andre stiller spørsmål. Ikke alle som er så perfekte som deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2011 Litihumfett er en fin ting å sette inn f.eks coilovere ved montering;) Når det gjelder dempere som ryker etc. så kommer det som oftes av at folk senker mer enn det som er angitt. (Da det på de aller fleste coilover er lengre gjengeparti enn maks senk.) Så alltid ha meterstokken fremme ved montering, og les monteringsanvisning:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2011 Litihumfett er en fin ting å sette inn f.eks coilovere ved montering Hvofor dette kontra feks Molycote? Hva blir best og hvorfor? Med tanke på smøring og å isolere gjenger med på sikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2011 Litihumfett er en fin ting å sette inn f.eks coilovere ved montering;) Når det gjelder dempere som ryker etc. så kommer det som oftes av at folk senker mer enn det som er angitt. (Da det på de aller fleste coilover er lengre gjengeparti enn maks senk.) Så alltid ha meterstokken fremme ved montering, og les monteringsanvisning:-) dette skal jeg si meg meget enig i ! hadde senkesett på bilen som har begynt å lekke bak, gidder ikke reklamere på det da jeg veit med meg selv at det er selvforskyldt grunnet litt overivrig senk. litihumfettet funker veldig bra ! og ikke minst en god rens før justering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2011 Hvofor dette kontra feks Molycote? Hva blir best og hvorfor? Med tanke på smøring og å isolere gjenger med på sikt. Nå vet jeg ikke riktig hva som er forskjellen på molycote og litihumfett. Men jeg vet at Litihumfettet ikke blir borte selv etter en hard norsk vinter:-D Så når man skal justere på våren igjen, ta helt enkelt en liten vask, skrubb og spray med nytt fett før justering. Så går dette som en drøm år etter år:) P.s hadde en kunde som kom å skulle ha nye KW dempere nå, først etter 11år! Dette settet er passet på, og demperen er like fin å se på en dag i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 14, 2011 Hvor får man kjøpt Litihumfett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 14, 2011 (endret) F.eks på Norsk Bildelsenter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 14, 2011 møller har også dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 14, 2011 Hvor får man kjøpt Litihumfett ? Biltema har på sprayboks, brukt på mine flere år og har aldri hatt problemer med at de ikke har latt seg justere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 14, 2011 Låner tråden din litt jeg finni; Noen som vet om noe gjennomsiktig beskyttelsemiddel jeg kan spraye inn fjørene mine med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 14, 2011 Kobberfett, Tectyl 511M eller denne fra Tectyl er noe du kan sette inn gjengene med. Sistnevnte er gjennomsiktig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 14, 2011 Genial denne her og http://www.kenteurope.com/uk/shop/viewfamily.php?viewfamily=4844§ionid=228&type=Auto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 14, 2011 Denne var tøff http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5115239-DIY-waterproof-strut-sleeve-to-protect-your-coilovers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...