Forlenge levetid på coilovers

Anbefalte innlegg

Sett mange trer en sokk på utsiden av fjæra.. Om det funker bra vet jeg ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FYI går det gamle König sport settet mitt fremdeles uten støvhetter langs norske saltede veier : rolleyes

Da skjønner jeg ikke problemet, er jo bare å kjøre som en vanlig person tydeligvis!

Og om 1 demper ryker på høsten, så får den andre demperen litt mere juling enn den første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg ikke problemet, er jo bare å kjøre som en vanlig person tydeligvis!

Jeg måtte bare sette meg ned å lete tilbake til tråden hvor du tydeligvis har blitt veldig fornærma.

Her er link til tråden sånn at du kan lese den en gang til selv, noe jeg tror du gjør lurt i før du skriver noe mer i denne tråden.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=198075

Jeg har to innlegg her hvor jeg først påpeker at du ikke kan gå til forbrukerombudet og bare si "Dette tiltross for at skaden skyldes manglende støvhetter!" uten å gi noen begrunnelse på hvorfor skaden nettopp skyldes dette : bh :

Hvis rettssystemet her i landet fungerer slik du tror, tenk hvor mange mord vi hadde løst.

Andre innlegg:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2113426post2113426

Produksjonsfeil er mindre sansynlig da det har skjedd på begge demperene på samme bil.

Da er det mer sansynlig at feilen skyldes manglende støvhetter, monteringen, eller bruk.

At dette virkelig har opprørt deg beklager jeg på det sterkeste. Jeg hadde ingen anelse om at du kunne tolke budskapet mitt så til de grader feil. : bh :

Og om 1 demper ryker på høsten, så får den andre demperen litt mere juling enn den første.

Uanhengig av årstid så hadde jeg tatt meg bryet med å lage/kjøpe støvhetter til understell som ikke har dette orginalt. Det er nettopp det som er hensikten min med denne tråden hvis du ikke har fått det med deg.

At leverandøren har bestemt at settet ikke trenger dette og de blir ødelagte pga dette så skal det helt klart erstattes. Noe annet har jeg aldri påstått?

Jeg har aldri forsøkt å forsvare hverken senkesett produsenter eller gjøre hverdagen din surer på noen som helst måte.

Det er umulig å slå en uvitende mann i en diskusjon. -William G. McAdao

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen min står på noe billige FK AK-coilovers som har holdt 40tusen km og mye av det i bunn uten å gå i stykker, uten mansjetter, holder for meg.. :)

Pleier å smøre inn gjengene på coilovere med kobberfett før jeg monterer, støvhetter går vel an å få kjøpt løst. Som det nevnes ovenfor her, mange dempere ryker rett og slett fordi coiloverne blir skrudd langt ned, men akkurat som med det meste annet som utsettes for salt og slaps på en bil får nok coiloverne et hardere liv med vinterkjøring og. Interessant tema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har noke her ute i nordsjøen som vi kalla for "densotape" Ein rull med "tape" med ei seig greaslignende gugge utanpå. vi bruka det til å preservere rundt ventilaspindlar o.l som står ute i saltvannsprøyt. Kjempestoff. Fåes kjøpt hos Tess trur eg vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant disse på ebay:

$(KGrHqN,!lME4lstSprsBOMqJ4iPg!~~0_12.JP

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=coilover+covers&_sacat=See-All-Categories

Men det ser ikke så veldig krevende ut å lage til noen skikkelige selv.

DSC00979.jpg

DSC00984-1.jpg

DSC00985-1.jpg

Ettersom jeg har delte dempere og fjærer bak på min må jeg lage noe selv for å få det til å passe skikkelig. Finne ut litt mer hvilket material jeg bør bruke. Bør gjerne være vanntett og slitesterkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.