motor trøbbel passat 2,0i 95`

Anbefalte innlegg

Hei..

har en passat 2,0 116hk elns.

er en 95 modell

motoren dauer litt når man kjører jevnt.

eks ligger i 70km/t jevnt uansett gir så begynner den å nykke å miste kraft.da er det bare å slippe gassen eller gi full gass litt så er den helt fin igjen..

Hva kan dette være fornoe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tro på at du har en eller annen form for tenningsproblemer ;)

Hadde samme bil med 2.0i og motorkode 2E. De fleste motorploblemer jeg hadde med den skyldtes en eller annen form for feil med tenningsanlegget. Coilen, fordelerlokket, og rotorarmen bytter du på 15 min, og det koster ikke stort hos biltema. De har til og med "originalcoilen" til den bilen med varenummer 53-404... Ville begynt der :)

Dessuten er tenningsbryteren(bak nøkkelen) en slu jævel som kan lage alle mulige rare feil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har tenkt litt på tenning men feiln er så uperiodisk å kommer når den selv vill..men ja tenningsbryteren kan det være..må ofte starte bilen en 5-6 ganger før starteren slår inn å jeg har byttet starter nylig.

hender også att når jeg starter den så dør den bare med en gang å da er det bare å starte den på nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem fixed...byttet bryter på tenningslåsen :) ble krutego etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Same old, same old... Bra det løste seg ihvertfall! :) Tenningsbryteren min klarte også å lage alle mulige feil, som det ikke var noen grunn til at skulle skyldes den :P Ofte er det bare tilfeldigheter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp...var noe møkk å bytte noe så enkelt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.