Kjøpe 00" A4 1,9TDI PD, hva skal man være obs på?

Anbefalte innlegg

Lurer på å ta en kikk på denne bilen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31850138

Har aldri eid A4 før så da lurer jeg på hva man skal se etter på disse bilene? Forstillinga veit jeg..den ser ut som er byttet. Hva med motor, turbo og ikke minst automatkassa når bilen har gått såpass langt?

Setter stor pris på hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som du sier så bør du sjekke automat gir kassa att den skifter fint osv spessielt viss den er chipa.

skjekk og rundt innfestninga til støtdemperene bak att det ikkje er mye rust rundt den som holder dempern på plass oppe, der har det en tendens til og samle seg masse salt og dritt å begynner og ruste.

sjekk både for og bak stillinga da det sjelden blir byttet så mye foringer osv bak er det nok fare for att disse kansje begynne og bli moden for utskifting. motor messig så det eg har av erfaring på min egen er att slanger og sånn begynner og bli morkne og sprikker når den er gått så langt å kam akslingen kan være slitt viss den har gått med feil olje ellers har hvertfall min pd motor vært feil fri ;-) så kan ikkje sei eg har dårlige erfaringer med den ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Raymond! :) Det var til stor hjelp! Hva med håndbrekket på disse? Fortsatt en svakhet? Noen fler som har synspunkter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.