Skifte bremseklosser bak på Tiguan. Vanskelig ?

Anbefalte innlegg

Viser seg at den indre bremseklossen bak er snart på stålet: mad : Er dette vansklig å skifte på Tiguan ?

Har byttet klosser på de fleste av bilene mine selv oppgjennom åra;)

Må stemplet skrues inn osv ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er ganske likt med Touran på disse. Byttet nettopp på en sånn og det var så enkelt som det kan bli. Du må nok skru inn stempelet, så her kan være greit å ha et verktøy som presser samtidig som du skrur inn. Får kjøpt det på biltema hvis du ikke bare lager det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel elektrisk håndbrekk på Tiguan? Isåfall må du ha vagcom for å bytte klosser vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er en enkel jobb. Mener jeg har en pipenøkkel som jeg modifiserte til innskruing av stempel for noen år siden;) Får leite litt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga. elektronisk park.brems på disse,

må stempler "kjøres" inn/ut og grunninnstilles med en tester ved klosskift..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med møller. Stemmer at stempler må "kjøres" inn/ut og grunninnstilles med en tester a la vagcom: mad : Da blir det verkstedet som får denne oppgaven= dyrt: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med møller. Stemmer at stempler må "kjøres" inn/ut og grunninnstilles med en tester a la vagcom: mad : Da blir det verkstedet som får denne oppgaven= dyrt: bh :

Er jo bare å få en med vagcom til å komme å kjøre dem ut for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å få en med vagcom til å komme å kjøre dem ut for deg :)

Jaaa...jooo....men er jo kona som har tatt over denne nå så uansett er det hun som betaler: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsmodell og kjørelegde?

Vi har byttet del bremseklosser på garanti,pga feil slitasje på indre høyre bremsekloss bak.

De har også fått dekket bremseskiver på garanti.De bremseklossene bak er nr overgått til en annen type.

Skal ligge ut en TPI på dette hos forhandler.Stemplet skal ikke skrues inn men presses inn når disse

er sotte i grunninnstilling så skal calipperene kjøres fram og tilbake med vagcom/vas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsmodell og kjørelegde?

Vi har byttet del bremseklosser på garanti,pga feil slitasje på indre høyre bremsekloss bak.

De har også fått dekket bremseskiver på garanti.De bremseklossene bak er nr overgått til en annen type.

Skal ligge ut en TPI på dette hos forhandler.Stemplet skal ikke skrues inn men presses inn når disse

er sotte i grunninnstilling så skal calipperene kjøres fram og tilbake med vagcom/vas.

Nevnte ikke noe om dette hos forhandler: klø : Kan sjekke det ut når bilen er der.

Det er en 2008mod som har gått 75 tusen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mamma har en 2010 Tiguan som har vært inne 2 ganger nå pga utslitt klosse indre høyre bak.

Bilen har vel gått en 50k.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du låner deg vagcom så gjør du dette på 15min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du låner deg vagcom så gjør du dette på 15min..

Sikkert , men nå har jeg bestilt time:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.