Anbefalte innlegg

Nærmer seg 10.000km siden sisst service og da må det vel en olkeskift til.

Hvor er best å ta oljeskift ?

Hørte med Møller Bil Stavanger, de skulle ha 1900,-

Men så hører jeg på radioen at NAF gjør det for 1,- + filter og olje.

Hvor bør jeg gjøre det? Fikk som sagt lappen i september så jeg vet ikke om hva som er rett pris eller noe sånt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp filter og olje selv, og dra på Naf? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp filter og olje selv, og dra på Naf? :D

MÅ kjøpe filter og olje hos NAF visst man skal benytte seg av det tilbudet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...for da kan de ta 250-300 kr/literen for oljen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...for da kan de ta 250-300 kr/literen for oljen.

Brukte ganske nøyaktig 10 sek på å finne frem dette:

Mobil 1 Formula 5W30 - syntetisk: 218 kroner pr liter

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 er en motorolje som tilfredsstiller de seneste kravene til lavutslippsprodukter. Den unike formuleringen gjør den kompatibel med både dieselmotorenes partikkelfilter og bensinmotorenes katalysatorer. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 er en økonomisk olje som gir utmerket motorbeskyttelse under ekstreme forhold.

For å holde partikkelfilteret vedlikeholdsfritt kreves en lav-aske motorolje slik som Mobil 1 ESP Formula 5W-30.

Mobil 1 Super 2000 10W40 - delsyntetisk: 138 kroner pr liter

Mobil Super 2000 10W-40 er en delsyntetisk motorolje som er utviklet med tanke på å gi overlegen ytelse under de fleste forhold. Mobil Super 2000 10W-40 egner seg spesielt godt dersom du av og til kjører under krevende forhold. Her kan Mobil Super 2000 10W-40 motvirke skader hvis motoren blir utsatt for store belastninger.

Mobil 1 Super 3000 5W40 – syntetisk: 170 kroner pr liter

En syntetisk motorolje som er utviklet for å gi overlegen ytelse under en mengde forhold. Mobil Super 3000 5W-40 har fått en sammensetning som gir deg en beskyttelse du kan stole på, utover det konvensjonelle og semisyntetiske oljer kan gi. Mobil Super 3000 5W-40 egner seg særlig godt hvis du ofte kommer ut for krevende forhold. I slike tilfeller kan Mobil Super 3000 5W-40 motvirke skader som forårsakes hvis motoren hyppig blir utsatt for store belastninger.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha Mobil1 på min motor iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha Mobil1 på min motor iallefall.

Da foreslår jeg at du reiser dit de har oljen du vil ha, et oljefilter og en ny kobberpakning til bånnpluggen, også gjør du det selv.:)

Personlig har jeg bare gode erfaringer med Mobil1-olje.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for å fylle olje siden jeg kjøpte den så jeg vet ikke hvilken olje som den bruker nå :P .. Men hvor mange liter olje går på en bil sånn ca?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på motoren...

Om du ikke har en seksylindret motor i Boraen vil jeg tippe rundt 4 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags olje den bruker nå spiller liten rolle, men vil på det sterkeste anbefale en helsyntetisk olje når du skifter. Det er utelukkende fordeler med det og vel verdt noen kroner ekstra når differansen ikke er større. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje klarer du fint å bytte selv..

Er du usikker så kan du lese litt her: http://www.google.no/search?client=opera&rls=nb&q=oljeskift+guide&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

Min mening når det gjelder olje er at hvis det er en "vanlig" bil du har, så er det ikke så viktig med dyreste og beste olja, men kjøp full syntetisk av anerkjente merker. Jeg har gode erfaringer med Castrol Magnatec. Den koster 400kr for 4ltr. Det samme som biltema sin VAG fullsyntetolje faktisk. Oljefilter og kobberskive får du på Mekonomen, bilxtra, meca o.l

Kjetil.

Edit, hvis du absolutt ikke vil skifte selv så er Naf sikkert den billigste løsningen. Ikke dra på merkeverksted for å skifte olje iallefall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du reiser dit de har oljen du vil ha, et oljefilter og en ny kobberpakning til bånnpluggen, også gjør du det selv.:)

Personlig har jeg bare gode erfaringer med Mobil1-olje.

Fabian

Bytter altid selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke det at det er noe problem å skifte olje selv, det klarer nok de fleste, men om man bor slik at man f.eks. bare har gateparkering eller vanlig parkeringsplass har man et problem der, så må man ha en sånn greie å samle opp gammel olje i, man bør ha en oljefiltertang og så videre, så da skjønner jeg godt at man fort velger å bare få det gjort fremfor å søle og kline med det der selv.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke det at det er noe problem å skifte olje selv, det klarer nok de fleste, men om man bor slik at man f.eks. bare har gateparkering eller vanlig parkeringsplass har man et problem der, så må man ha en sånn greie å samle opp gammel olje i, man bør ha en oljefiltertang og så videre, så da skjønner jeg godt at man fort velger å bare få det gjort fremfor å søle og kline med det der selv.. :)

Er da bare og kjøre en litt øde plass, tappe ut oljen i en dunk, bytte filter og fylle på ny olje.

Gamle oljen leveres bare til nermeste bensinstasjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lære deg jeg :)

Felleskjøpet selger feks ok olje til en rimelig penge. Biltema sin fungerer også supert til hverdags.

Anbefaler heller å bytte olje dobbelt så ofte med olje som koster halvparten, fremfor dyr olje å lengre intervaller.

Plukker med deg to tomme spylerveske kanner som du finner utenfor bensinstasjoner som du bruker å bytte oljen med.

Ene skjærer du åpen i siden og legger vertikalt under bilen til å helle av oljen med.

Så tømmer du denne over på den andre hele som du kan levere på verksteder og andre plasser hvor de tar i mot slikt.

Nytt filter og pakning kjøper du rimelig hos mekonomen etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos NAF blir det vel 1000-1500Kr for bytte, og du får det sikkert billigere hos ett verksted i området ditt om du vil. Eller du kan ta kontakt med Mr. Kleppe her så fikser han det for deg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte ganske nøyaktig 10 sek på å finne frem dette:

Fabian

Naf bæsja litt på leggen her, Mobil 2000 og 3000 er ikke mobil 1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.