Er dette ulovlig? ET 38 på '99 A6 C5

Anbefalte innlegg

20111213122910313.jpg

 

Er dette ulovlig? Dekket stikker bittelitt utenfor bilens ytterpunkter ved bakre kanal, altså rett foran bakdekket nederst. Dekket går innenfor skjermbuen i overkant. Dette mens bilen står på bukker som er plassert under bakre bærebruer.

 

Trenger egentlig én felg til kameraten sin bil med Audi original nummer 4b0601025j, men da dette ikke er så lett å skaffe tenkte jeg skulle bruke noen andre felger jeg har liggende. De felgene jeg har liggende har ET 38 og er 7j i stedet for 6j og ET 45. Dekkdimensjon er 195/65/15.

 

Håper på raskt svar!

 

 

Mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lov til å forandre 7,5mm pr hjul - altså 15mm tilsammen på samme aksel. Så det skal vel være lovlig ja, men kan ikke bekrefte det i akkurat dette tilfellet. Er ET45 originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Jeg tror det er ET 45 originalt, står i hvertfall det i de listene jeg finner på nett samt på mekonmen sine nettsider (fant ikke vognkort i farta).

 

Spørsmålet er om det er ulovlig at dekket stikker litt utenfor i nedkant mot kanalen?

 

Bare å komme med meninger her, dere vil selvfølgelig ikke bli holdt ansvarlig for evt. feil :)

 

Si fra hvis dere vil ha flere bilder.

 

 

Mvh Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare på toppen det gjelder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! Takk for svar.

 

 

Kan flere bekrefte dette? Det er ikke min bil så jeg ønsker å få det bekreftet.

 

 

mvh Mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Hans her oppe har rett, gjelder kun på toppen ved skjermkant. Bilen stikker jo lenger ut oppe ved skjermkant enn nede ved kanal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit, Tusen takk for svar. Er svært fornøyd med dette.

 

 

Mvh Mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.