#1 Skrevet Desember 13, 2011 (endret) Jeg skiftet turbo på en a4 AEB motor for et par dager siden. Hun ville absolutt ikke bruke mye penger, så det endte opp med en kina kopi fra ebay. Men nå så spoler den litt treigere, og virker mere daff en det den gamle a4en min gjorde med k03 og chip. Kan det være turboen som generelt er ræva? eller kan det være en lekkasje i en slange feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2011 Sjekk/juster aktuatoren på Turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2011 bedre å bruke litt ekstra på noe som funker enn å kjøpe kina kopier 3 ganger har hørt mye dritt om disse kopi turboene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2011 Sjekk/juster aktuatoren på Turboen Åssen skal den justeres? og åssen veit jeg om den er feil justert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2011 bedre å bruke litt ekstra på noe som funker enn å kjøpe kina kopier 3 ganger har hørt mye dritt om disse kopi turboene.. Det var det jeg prøvde og si også, men ho ville ikke bruke mye penger på bilen siden ho skal selge den nå Men dette er den 3 turboen som monteres på bilen på under 250 000 km, og den forgje orginale turboen satt jo ikke fast, den skrudde jeg av nesten for hånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2011 kopi turboer er det berre til og holde seg vekk fra ja.glad i turboer den motoren:p.Ville prøvd og funnet ut hvorfor den spiser turboer.sjekk oljetrykket/slangen til turboen,oljeretur slangen og eventuelt om eksosen er tett pga tett catalysator.Det er de vanligste årsaken til turbohavari.Wastegate staget/stangen ska justeres slik at den må dras ut ca halve diameteren, av den som den ska nerpå på selve wastegaten på turboen.Du ska kunne se halve diameteren igjennom hullet på staget vist du legger den over wastegaten på turboen.Og du må dra staget resten ut for og få det på.Dette er grunnjusteringen til wastegaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...