dårlig drag etter turboskifte

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet turbo på en a4 AEB motor for et par dager siden. Hun ville absolutt ikke bruke mye penger, så det endte opp med en kina kopi fra ebay.

Men nå så spoler den litt treigere, og virker mere daff en det den gamle a4en min gjorde med k03 og chip.

Kan det være turboen som generelt er ræva? eller kan det være en lekkasje i en slange feks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk/juster aktuatoren på Turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre å bruke litt ekstra på noe som funker enn å kjøpe kina kopier 3 ganger ;) har hørt mye dritt om disse kopi turboene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk/juster aktuatoren på Turboen

Åssen skal den justeres? og åssen veit jeg om den er feil justert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre å bruke litt ekstra på noe som funker enn å kjøpe kina kopier 3 ganger ;) har hørt mye dritt om disse kopi turboene..

Det var det jeg prøvde og si også, men ho ville ikke bruke mye penger på bilen siden ho skal selge den nå ;)

Men dette er den 3 turboen som monteres på bilen på under 250 000 km, og den forgje orginale turboen satt jo ikke fast, den skrudde jeg av nesten for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kopi turboer er det berre til og holde seg vekk fra ja.glad i turboer den motoren:p.Ville prøvd og funnet ut hvorfor den spiser turboer.sjekk oljetrykket/slangen til turboen,oljeretur slangen og eventuelt om eksosen er tett pga tett catalysator.Det er de vanligste årsaken til turbohavari.Wastegate staget/stangen ska justeres slik at den må dras ut ca halve diameteren, av den som den ska nerpå på selve wastegaten på turboen.Du ska kunne se halve diameteren igjennom hullet på staget vist du legger den over wastegaten på turboen.Og du må dra staget resten ut for og få det på.Dette er grunnjusteringen til wastegaten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.