Finne eksoslekasje? (golf3,1.9td)

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på eu her om dagen, fikk påvist eksoslekasje i skjøt midt under bilen. Det var jeg forsåvidt klar over da jeg har hørt en litt skarp "frikeksos"tone i blandt. Fikk tettet dette med en ny klemme og litt eksospasta. Bilen gikk så igjennom EU i dag, men synes fortsatt jeg hører denne lekasjen, Høres ut som at den kommer rett fra torpedoveggen, dvs grenrør?

Merker også at jeg blir veldig tørr/irritert i øya, og får også vondt i hodet etter en tur til/fra jobb. Har følt meg frem med hånda rundt grenrør/downpipe for å kjenne etter blås fra eksos uten å finne noe.

Er det noen lure tips til å enkelt finne ut hvor en evt lekasje er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal vel se veldig lett hvor det lekker fra en dieselbil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det trodde jeg også.. Altså på den klemma det lakk ved så var det helt nedsotet. Men mistanken min er at det er en mikroskopisk sprekk i nærheten av turbo et sted. Og at dette blir dratt med inn i kupèn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat samme bilen, men jeg hadde eksoslekasje i skjøten mellom eksosmanifolden og røret som går ned til katalysator, var ikke lekasje i selve skjøten/pakning men sprekk i sveisen i siden på rørene rett under den skjøten.. leita lenge lenge etter denne lekasjen, bytta pakninger alle steder osv. før jeg endelig kom frem til hvor det faktisk var lekasje og fikk bytta ut hele røret!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

start bilen når den er kald, og sprut på såpevann, skulle tro det kommer frem ei boble eller 2 da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.