#1 Skrevet Desember 14, 2011 (endret) Broderen sliter med at oljetrykket lyser og piper av og til Det kommer når bilen har oppnåd arbeidstemperatur.(kommer ikke alltid) Dersom han skrur av bilen. Starter direkte etterpå kan han kjøre ca 5min før det kommer igjen. Bilen er så og si original. ingen trimming osv. Skifta olja for ca 1 mnd siden. Da skiftet vi til Bilextra oljefilter og 10 40W Max life olja Noen som har vært borti liggnende problemer? Det eg vil prøve er og slenge på ei tykkere olje. Siden motoren har delvis høgere arbeidstemp en andre biler så er det vel optimalt med litt tjukkere olje. mvh Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2011 ehh. Kvifor har den delevis høgare arbeidstemp enn andre bilar? eg har hatt Corrado G60 i 5år og den ligg stabil i temp den:-) Eg hadde før litt av og på med oljevarsling. fann aldri ut kva det var, men eg overhalte motoren totalt med blant anna ny oljepumpe. Har aldri lyst etter det..:-s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2011 kan vel kun være 4 årsaker til dette feil viskositet på olje feil på oljetrykksbryter(e) dårlig oljetrykk feil i oljetrykks overvåknings leamikken inni instrument og/evt kabling start med og mål oljetrykk med manometer det kan fortelle det meste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2011 ehh. Kvifor har den delevis høgare arbeidstemp enn andre bilar? eg har hatt Corrado G60 i 5år og den ligg stabil i temp den:-) Stabil temp har den. Men corrado har vel høgere arbeidstemp enn f.eks nissan primera. Derfor det trengs dyre plugger på bilen?? oljetempen på bilen er ca 95 -96 grader ved arbeidstemp Er ikke dette høgt iforhold til andre biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2011 Jeg og syntes min G60 hadde en høy oljetemp ift hva jeg var vant med. Lå stort sett jevnt på 100 grader på langkjøring, men det skulle ikke mye gassing til før den viste både 110-120 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2012 noen som kan fortella meg hva oljetrykket til corradoen skal væra? både på tomgang ved normal kjøring og ved pådrag vi har kjøpt thermometer som skal installeras på bilen;) så trenger noen referanser for og sjekka om det f.eks er pumpa som ikke klarer og holde oppe trykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2012 hmm.. dette er hva JEG har: på tomgang, så har jeg ca 1bar på varm motor så øker det med turtallet, 2bar på 2000rpm 3,5ca på 3000rpm garanterer ikke nøayktighet, da måleren og sensor er ca 20 år gammelt trykk er henta ut i toppen der lavtrykkbryter egentlig sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2012 Har slengt på ei grå biltema olje med 20W-50 http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Mineral/Motorolje-mineral-Classic-20W50-36928/ broderen har kjørt ei uka nå med denne olja. og oljelyset har ikke lyst ennå så er god fremgang det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2012 Oljelyset kom aldri tilbake etter vi slengte på Olja fra biltema.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...